Torka röv och tjäna stålar.

Okej, hittade denna på Lovisa och Nils i min photo booth, vad skjer???
Här är jag när jag firar att jag blivit rik. nä, fast det skulle kunna...
Idag nådde jag mitt pengamål med Oslo. 
Jag trodde det var över och hade nästan glömt bort att jag var väldigt nära.
Så plötsligt fick jag in min semesterersättning från mitt förra jobb och vips så har jag mer pengar
än vad jag någonsin ägt (ok, låter som jag blivit miljonär. För att förtydliga jag har INTE blivit miljonär). 
Den här veckan har varit intensiv och gått supersnabbt. 
I måndags kom jag hem från en färglad och vårig långhelg i Sverige. Jag var helt slut i kropp och själv efter 
EXTREMT mycket dans på Karateklubben och alldeles för mycket godisätande. 
På tisdagen jobbade jag nio timmar på Zara och stod i kassan hela dagen, väldigt utmattande men skoj. 
Fick ett samtal från bemanningsföretaget jag jobbar för klockan halv åtta på morgonen dagen efter, var död.
De ville ha mig på en barnehage med start från onsdag till fredag (det längsta uppdraget jag haft..).
Tog mitt pick och pack, tog tunnelbanan till Helsfyr och fick byta till en helvetes buss tillsammans med resten av t-banefolket. 
Trängdes i ca 20 minuter och kom sedan fram till... skogen. Hade ingen aning om vart jag befann mig, visste bara att jag var i östra Oslo..
Efter ca 15 minuters "var fan i helvete är jag?" och "de här husen har jag sett förut" så hittade jag tillslut barnehagen.
Har hand om en småbarnsavdelning med barn från 1-3 år, så det blir mycket bajsblöjor, snornäsor och gallskrik.
Idag har jag varit där i två dagar, fick byta mina första blöjor någonsin (WOW!!!) höll på att kräkas several times 
men tänkte konstant att det är bara lite skit. Fast helvete vad vidrigt, alltså barnskit, luktar typ...giftigt...
Trivs fruktansvärt bra och känner mig även fruktansvärt mammig, har fått en favorit (det man verkligen skulle försöka undvika, lol).
Hon heter Sanna, är 1 år,  kallar mig för Lina och blir lycklig av att gunga och sitta i mitt knä<3 
Imorgon är sista dagen och nästa vecka jobbar jag 30 timmar på Zara Karl Johan (förstår inte hur jag pallar). 
 
Annars är Oslo supersoligt och vårigt, vi hänger på balkongen mest hela tiden och tittar för mycket på Paradise Hotel Norge. 
En tråkig sak dock är att min Martin är alldeles för långt bort som vanligt, vill skeda och pussas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0