Lördagslistan

Hur har din dag varit?

Den har varit bra i sin helhet. Vaknade hos Jesper i svampbob fyrkant t-shirt och vägrade gå upp.

Så tog vi en tur till stan (sörpa) och lämnade tillbaka filmen vi lånade igår. The woman in black med Daniel Radcliffe. 

Man kunde inte sluta förknippa allting med Harry Potter, "vad fan gör hp i en skräckfilm!?" och "Varför rör sig inte bilderna i tidningen?

Sen tog jag bussen till Bomässan i Stadium Arena och blev äcklad av biljettpriset för att komma in. 

Vände och åkte med kusinen till Pizza Hut och åt mig fet på creamy chicken. Nu ska jag ha en lördag i min ensamhet.

 

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Mamma och pappa trodde att de skulle få en tjej och en kille. De hade bestämt sig för Oliver och Carolina. 

Så jag fick heta Carolina efter min gammelmormor och Olivia.. aa hon fick ju inte heta Oliver i alla fall. 


Vilket är ditt största beroende?
Läppsyl, eller jag förbrukar två-tre "lypsyl" under en månad. Så är jag beroende av riskakor och bubbelvatten.

 

Vad gör du när ingen annan ser?

Säger som Sandra. Det ni gör.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Alltså roligt? Typ när någon "halvhalkar" alltså slirar till på väg hem från bussen. 

För det är alltid samma människor vid min hållplats, popkillen med skinnjacka och Dr. marteens,

den sura tanten med röd jacka som aldrig har någon handväska, den utländska tjejen med jättevackert ansikte och vit täckjacka. 

Rökarmorsan med den pyttelilla handväskan och den där lilla tjejen som alltid kommer en minut innan bussen åker. 

 

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Ae fyfan, jag avskyr allt som har med sjukdomar att göra. 

Typ alzheimers. peppar peppar. 


Vad beställer du på krogen?
fatöl, för det blir billigast så. Beror på vart man är.

På världens blir det alltid falcon fat, På Broddan: Budvar fat.

Klubb: börjar med minttushots, sen billig piss-öl. Kan hända att man beställer tequila vid speciella tillfällen:P

 

Vilken är din största skräck?
Att få en hemsk kronisk sjukdom. Eller att allting helt enkelt går och pepparn.

Hur gör man för att ragga på dig?
Man tittar, kommer fram och hälsar, ler och är sig själv.

 

Vad har du funderat över på sistone?
Kommer jag någonsin få ett jävla jobb? Hur ska jag klara av att ta körkort samtidigt som jag har miljoner saker i skolan?

 

Vad var det konstigaste som hände i helgen?

När Lovisa och jag var på bio och såg Django, det var en jättekonstig scen med en australenare.

Det kom liksom bara fram ljud när han pratade och vi skrattade så vi grät. 

 

När skäms du?
När jag svarar på en fråga som egentligen var ämnad till någon annan (har inte hänt på bra länge, skönt).


Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Hahaha. har två, en är bra och en är mindra bra. 

Den bra var för typ två år sen i Lovisas brors dåvarande lägenhet.

Vi hade väl druckit en del under natten och dansat på svartklubb,

när vi kom hem satt vi i underkläder, bredde knäckemackor och hävde

på feta ostskivor med paprikapulver och åt, skrattade åt ingenting typ, bäst.

Den mindra bra var efter en vanlig popkväll på orange.

Jag och Tessi kom på den äckligaste idéen på fyllan, att äta den största mealen på Mc Donalds. 

Nämligen 20 bitar nuggets med tre dippsåser, kräktes nästan dagen efter bara av tanken på dedär flottiga bitarna.

Försökte dämpa bakfyllan med nyttiga saker som frukt och C-vitamin, gick åt helvete och min söndag var förstörd.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Blev helt till mig när jag läste Beijers kändisträff med Jake Gyllenhaal. aaah

Alltså, den mest kända människa jag talat med måste varit Alan Palomo i Neon Indian på Emmaboda 2011.

 

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
fyfan, seriöst? men äru dum? fy helvete! (vet dock inte lika väl vilka uttryck jag använder som mina närmaste vänner vet).

Vet till exempel att Tessi brukar säga på fyllan "helt sinnesstört" ibland. Tussa och Emmsan säger alltid "Äre så?" hihi.

 

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Du är ful... så är du snygg också. 


Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
KOLSYRAN ÄR SLUT? VARFÖR HAR NI INTE BYTT PATRON?!!!? eller när äppeljuicen är slut i skolan. 

Vad gör du när du är ledsen?

Tänker massa negativa tankar, hänger med läppen, gräver ner mig i sängen och lyssnar på Sigur Ros. 


Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
En typ jättefin 60-talsklänning i svart, för svart är ju typ ingen färg då tröttnar man inte på den. 


Har du någon gång slagit någon?
Olivia, när jag var liten. hahah vi sparkades alltid. Jesper på skoj heheh.

 

Vad ser du fram emot just nu?
Att bli klar med mitt tal på fredag och sedan ta tåget upp till stockholm över helgen med Jesper.

Se Farliga förbindelser och så Frankrike förståss på tisdag näst-nästa vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0