Hundratusen röster skriker

vet ni vad? idag ska jag ta mig i "skolkragen", sätta mig på halv ett bussen, gå hem till mormor och plugga all mattematik vi kommer få på projektprovet vecka 3. Det ska sitta i slutet av den här veckan, det har jag lovat mig själv, jag ska bli godkännd i matteA. Jag skäms, hör hur det låter? lättaste mattegraden och jag klarar inte ens den. hejdå matte C, kommer inte orka/klara av dig. Jag tänkte efter igår, varför går alla andra ämnen bra förutom mattematiken? Det måste ju bero på att jag känner stor avsky till skiten och de andra ämnena tycker jag till och med är roliga och intressanta. Ta historia, eller svenska. Jag har lätt för dessa ämnen eftersom att jag är djupt jävla intresserad av det förflutna eller bara att skriva eller läsa. Det bästa som finns, och man måste ju ha koll på "vad som hänt" och utgå från "det som varit"? annars skulle man väl aldrig veta vad som är rätt och fel? Eller vem som skapade den och det? och sedan är det väl hur viktigt som helst att ha koll på sina gångna problem och försöka undvika att hamna där igen? är det inte så..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0