Fredagslista

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag en sprallig, söt sjuårig liten flicka. Eller jag kanske inte var så värst söt, men jag försökte i alla fall. Jag bodde i Svärtinge(vilket jag fortfarade gör) som dock inte var lika nu-ska-vi-starta-familjestämplat som det är nu. Svärtingehus, där jag vägrade lyssna på lektionerna och missade mina grundliga kunskaper som jag senare kom att behöva. Just i denna ålder gick jag i årskurs ett, lekte höna och krig på rasterna, hoppade från gungorna och var livsfarlig, målade på fritids och sprang och lekte i dungen där det egentligen var förbjudet att vara. Fina tider.

Såhär såg jag ut för 11 år sedan, fast då var jag i och för sig 6 år. Hittade inte 2001 bilden.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag var 16 år och gick nog igenom livets svåraste fas(hittils). Det började nalkas jul och jag kunde inte tänka på annat än att det hade tagit slut mellan mig och min dåvarande pojkvän(låter som jag har en nu, men de har ja inte:P). Spenderade dagarna med tårar, tycka-synd-om-mig-själv-musik , pussa på annan pojke för att glömma(ingen bra idé), plåga mig själv genom att glo på alla kyss-bilder. osv.


3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Mina favoritchips är givetvis Ugnsbakade OLW med sourcream smak. När jag köper lösgodis väljer jag alltid det sura, helst bubbliz, kolafyllda chokladferraris är också en stor favorit. Popcorn på vardagar, finns iget bättre. Femte bästa må nog vara Skipper's pipes, så otroligt gottit. Nej fy vad jag äter för mycket snacks. 

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Westlife - mer än hälften av deras låtar
Wham! - Last christmas
Robbie Williams - Feel

The Outfield - Your love

The Kooks - Naive

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?

Jag skulle nog köpa mig ett antal fastigheter världen över och bli ännu rikare (hehe). Sen skulle jag ha hus på Franska rivieran, lägenhet i Paris, Stockholm, London, New York, ja ni vet allt sånt där. Jag skulle göra saker som miljardärer inte gör, typ träffa Leonardo Dicaprio, starta band...


6) FEM DÅLIGA VANOR?
- 
Jag äter nog godis/snacks varje dag.
- Spindlar skrämmer mig något fruktansvärt mycket, mosar dem så fort jag ser dem. 
- Sjukdomar är något jag tänker på allt för ofta, blir nog sjuk av att tro att jag är sjuk..

- Jag slarvar med träningen, massor.

- Jag fastnar lätt framför datorn i många timmar.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Att ha middag med de man gillar allra bäst, dricka lite vin för att kvällen sedan skall urartas och sluta i endast underkläder + strumpbyxor, galet dansande, pinsamma sms/telefonsamtal och häxblandningar. 
- Att julpynta, sätta igång en julskiva, dricka glögg m. mandlar, pynta granen och se på Love Actually/The Holliday/Bridget Jones dagbok med mamma och Olivia. 
- Resa, bo på hotell med en vän eller varför inte flera? resorna skall inkludera ett ständigt taxiåkande, svengelska, brottning i hotellsängen/rummet, sex on the beach(drinken alltså:P), få för sig att göra dumma saker som att dricka 85% Absint på en sportbar i Kroatien. 
- Att bläddra bland alla otroligt fina fotografier i en evighet inne på Vaxkupan.
- Att läsa en så otroligt bra bok i timmar så man aldrig vill lägga ifrån sig den, vilket jag sällan orkar.


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- 
Uggs
- Jeggins
- Ungefär allt från New Yorker
- Mjukisbyxor
- Hoodie

FEM AV DINA FAVORITBAND/ARTISTER:

Svårt ju, men okej..

- The Vaccines

- Beirut

- Vampire Weekend

- The Cure

- The Drums & The xx(var tvungen)


Kommentarer
Postat av: karin

åh tack. blir glad. o vilken fin klänning. du som är himla fin ju!:*

2011-12-09 @ 22:20:46
URL: http://silencepainter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0