Från en sommar-Carro.

Okej, vad hände? Var redo att rapportera every single day från vår MEGAbraiga resa genom Sydostasien. 
Men så blev det inte, nej nej. Jag hade aldrig ett fungerande Wifi ungefär, det var det som skedde. 
Och ja, jag överlevde (obv??). Enda gångerna en hade bra wifi under resan var.... låt mig se... ALDRIG. 
Kanske var bra dock, vi hann med så mycket mer tror jag. Minns speciellt den enda dagen av 90 mitt wifi ägde. 
Jag, Tessi och Olivia var på Koh Samui och latade oss rejält innan slutspurten i Bangkok. 
Vi hittade den lyxigaste resorten med små hus med extremt bra insyn:) där vi genade varje gång vi skulle bada. 
Iom att vi kom från resort-ingången från stranden, trodde killen i baren med solstolarna att vi var gäster.
Så vi fick ligga där och götta oss med deras wifi och solsängar dagarna i enda. 
Såhär har jag sett ut de senaste dagarna, minus tjocktröja då pga sommar i Stockholm! tjoho!
Har hittat mitt nya beroende... jag har bytt ut riskakor (fyllda med arsenik) till MAJSkakor. SÅ GOTT, smakar Snack a' jacks.
Jag är superglad för om ynka 10 dagar kommer den här pinglan som jag saknat så jag dör till Sthlm<3
Jag har ledig helg då och har planerat att vi ska gå på Gröna Lund, bada i Gröndal och gå på Moderna. 
 
Jag och mitt järngäng kom hem från vår 3 månaders-resa i slutet av Maj. (bilder kommer... kanske)
Sedan dess har jag: badat och solat hemma hos ma o pa i Svärtinge. Samt ätit sjukt mycket glass (min favvo=päron/mjölkchoklad från Triumf.
Jag har vräkt i mig färskpotatis med gräddfil, sill och picnic bog(låter så vidrigt, men älskar det tyvärr).
Ätit väldigt mycket grillade grönsaker och blomkål/broccolisallader dränkta i créme fraiche (också en favvo).
Var på sommarbröllop då min morbror Freddie gifte sig med sin Hanna. Det var så fint! 
Temat var blått och jag återupplivade min balklänning från 2013. Hela familjen åkte ner till Vimmerby och firade.
Jag, Martin, Olivia och Oscar tog ett väldigt spontant flyg till Kroatien och hälsade på farmor & farfar.
Vi solade och badade varje dag trots halvtaskigt väder, fett coolt att bada i storm (TIPS!!). 
Dock var Rab nästan en spök-ö såhär tidigt på sommaren (vi åkte i början av juni) och invaderat av tyska pensionärligor. 
Jag har även firat midsommar på Sollerön i Dalarna med mina bästistar och Martin. 
Det var så sjukt lyckat och jag var SÅ nöjd efter en vecka där uppe.
Martins granne aka Benjamin aka Benji hade styrt upp en fest med sin partner in crime Emil. Allt var så bra. Maten, dansen, spelen, snapsvisorna, folket. 
Lirade även min första runda Frisbeegolf här och chockades av hur JÄVLA KUL DET VAR.
Jag har börjat jobba på Zara igen, den här gången som cashier i damkassan under sommarean. Det är KAOS. 
Jobbar dock bara helger i stort sätt och endast under juli-månad, så det är soft. Working that söndags-ob:)
 
Och sommaren har ju bara börjat!! Det här vill jag hinna med i Juli och Augusti:
 
❀ Gå långa promenader genom sommarstockholm. 
❀ Ha picknick i Vitan, Tanto eller Ivar Los park, ha med sig baguetter fyllda med gottit, jordgubbar och cava.
❀ Äta frukostar på vår blommfyllda balkong (som vi delar med en söt tant med gröna fingrar). 
❀ Gå på Skansen och vara med på allsången. Hur töntigt är inte det? Känns dock så himla somrigt!
❀ Gå på Gröna Lund, helst flera gånger en bara en gång. 
❀ Hänga med mina pinglor i Ågelsjön, grilla, bada och prata om allt och ingenting. 
❀ Spela brädspel utomhus. Typ TP eller Bezzervizzer. 
❀ Gå på någon festival och dricka öl från plastglas, helst Way out West. 
❀ Sminka mig supersomrigt med rosa ögonskugga och rosiga kinder någon/några utekvällar.
❀ Dansa på open air's. Är en svartis i Augusti som jag inte vill missa. 
❀ Ha spontana megalånga fikastunder med bra vänner på valfritt mysigt café en regnig sommardag.
❀ Sola i Vitan. 
❀ Ta en båttur ut till Stockholms skärgård och se sig omkring, ha med sig matsäck och bada. 
❀ Åka på en liten roadtrip med ett litet gäng genom Sverige. Stanna på magiska platser. 
❀ Äta räksmörgås, skagen och bara skaldjur rent allmänt (önsketanke).
❀ Prova på alla veggo-restauranger i Stockholm och bli lika chockad varje gång av smakupplevelsen. 
❀ Hångla med Martin överallt. Helst utomhus, i någon park. 
❀ Gå och se ett drama på Dramaten/gå på bio en ruggig sommarkväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0