Jag minns..

...Dagen jag flyttade till Oslo. Jag Lovisa och Fanny hade bara några veckor tidigare fått med oss Josefine 
på det stora äventyret och vi stod tillsammans med våra föräldrar/pojkvänner på Norrköpings centralstation
i fullpackade rullväskor, tjocka jackor och en varsin pärm full av jobbansökningar och CV:n. Redo.
Väl där tog vi en svindyr taxi till vår lägenhet i Dalenenga och somnade som stockar i varsin slaf av våningsängarna. 
 
...Nyårsafton 2009, när allt kretsade kring vem som hade den glittrigaste, dyraste klänningen,
vem som hade fixat mest vodka från "langarna" i nkpg och vem som kunde hångla med flest killar under kvällen. 
Tilda hade bjudit hem alla vi kände. Olivia blev kär, någon spydde i trappan och några låste in sig på toaletten. 
Vi skulle börja gymnasiet året därpå och hjärtan skulle krossas, vänner skulle försvinna och håret skulle klippas. 
 
...När jag rökte för första gången. Det mest patetiska jäkla tonnårsminne jag har.  Ska berätta HELA historien:
Jag och Olivia tog med oss Lovisa till Portugal med vår familj. Det är sommar 2010 och vi har precis spenderat
en vecka på Lysingsbadet i Västervik. Huset vi bor i är enormt och jag är för bortskämd för att ens förstå. 
Vet inte vad som hände riktigt, men plötsligt där bland poolbad och lata dagar vid Atlanten blev vi riktigt
nyfikna på hur en cigarett skulle smaka. (lol)
Först sprang vi ner till köket och snodde med oss ett glassrån som vi senare tände på på vår balkong.
Försökte desperat få i oss lite av röken (sitter och skrattar av pinsamhet när jag skriver detta...) varpå vi någon minut
senare förstår att det är kört. Nästa dag åker vi på "familjeutflykt" till Albufeira och det enda vi kan tänka på är 
att röka cigg och dricka alkohol. Like a true teenager. Vi lyckas komma undan från familjeklanen och sätter oss på
ett café där vi inte ens vågar köpa drinkar med alkohol i utan det slutar med att vi säger "do you have any alcohol free drinks?"
Ja vafan, hela släkten var ju i Portugal. Kunde ju komma förbi någon vi kände, o de går ju inte!!!! å nej! 
När vi ska åka hem hoppar vi in i en liten kiosk där de säljer halsband och cigaretter(??) Lovisa och Olivia 
"låtsas" att de tittar på smycken medan jag (alltid jag som fick göra sånna saker..) går fram med starkt självförtroende 
mot kassan och säger "eeehm, eeh one package of mm-arlbo..ro thank u". Ser en skylt bakom den feta kassörskan 
där det står att man bara behöver vara 16 år gammal för att köpa tobak. Nervositeten försvinner, jag tar mitt packe
och går med raka stolta steg ut från kiosken med mitt packe i väskan. VILKEN KICK!!! kändes som jag hade typ snattat..
På hemresan kliar det i fingrarna på oss alla. och när vi väl kommer in genom grindarna säger vi till mamma att
"vi ska bara ta en promenad till Mc Donalds och ... äta glass". Morsan nickar, jag tar ciggen glömmer nästan plånkan. 
(viktigast var ju trots allt ciggen) och tänder inte en förrän vi först kommit två kvarter från huset. 
"Fan mormor kan ju komma förbi runt hörnet här, vänta lite Carro". Don't give a fuck, tar ett munbloss och låtsas som jag är van.
Kommer på i all hast att det luktar vidrigt mycket rök om oss. Springer som lovat in på Mc Donalds och lånar toaletten.
Näst intill steriliserar händerna (var typ redo för operation). Kommer på den briljanta idén att skvätta tvålvatten på varandra. 
Går hem och låser in oss på rummet, låtsas som om ingenting...
 
...När jag var kär i någon som inte ville ha mig för första gången. 2007, jag gick mitt första år på Enebyskolan.
Bodde i min lila -och vitrutiga flanellskjorta med korta armar och diadem från New yorker som precis öppnat i stan.
Började läsa franska med min klasskamrat Mathilda och hamnade i samma grupp som de "snyggaste killarna på skolan".
Lärde mig ingenting under lektionerna pga var för upptagen med att kolla in grabbarna i 9c och Jacob förstås.
Blev helt crazy in love i en gamer som inte ens tittade på mig, Jacob alltså. Skrev Jacob<3 i alla mina läroböcker, 
kollade igenom hela hans bilddagboksarkiv typ en gång om dagen och försökte få honom att lägga märke till mig.
Sen en dag sa han hej till mig i korridoren, för han hade hört från Mathilda att jag tyckte han var söt. (OBS. Mathilda var också kär i han). 
Plötsligt när vi satt och pluggade passe composé och imparfait i A-korridorerna la han en lapp i min ficka på min munkjacka. 
(satt alltid där i hopp om att stöta på eller bara få titta på honom). När jag först kom hem ramlade lappen ur min ficka,
det stod en msn adress. JACOBS MSN!!! OMG OMG HAN VILLE CHATTA!!!! MED MIG!!!! SACRE BLEU!!! (har sparat lappen).
Såhär såg jag ut i början av åttan (fortfarande kär i Jacob, eller fan tror det var Affe i 9c it was all about här). 
Men det hände inget mer, för han var en gamer och ville bara sitta hemma i sitt mörka rum och spela wow ensam eller med grabbarna i 7a. 
En gång bjöd jag in mig själv till honom. Han bjöd på saft som jag spillde ut över hans dator när vi spelade Left4dead. 
Sen fick jag en puss när jag skulle gå hem. 
 
...Min första riktiga kyss. Det var i sexan på Svärtingehus och jag hade precis blivit tvingad av min dåvarande "pojkvän"
Kevins föräldrar att göra slut med han... (en annan story, men okej drar den lite snabbt. Kevin var den minsta killen i klassen.
Han var en simgud, smart och trevlig och jag blev kär. Vi blev ihop efter många om och men och efter den tredje dagen 
knackade det på min dörr. Det var Kevins mamma och pappa som hade cyklat hem till mig för att säga till min pappa
att Kevin inte var redo för ett förhållande. Han måste tänka på simningen och läxorna!!!! aja baja!!! 
Jävla IDIOTAS, va fan skulle vi göra liksom. Han 12 och jag 13 LOL PÅ ER KOMMER ALDRIG GLÖMMA!!)
Vi hade i vart fall gjort slut och var på väg till Sörsjön för en efterlängtad klassresa. Jag var ju kanske lite mer in love i Eric J
än vad jag någonsin var i Kevin. Eric var en breakdance boy med guldlockar och No fear-keps. Hans idol var Eminem, inte mig.
I sörsjön skulle det spelas sanning och konka, det skulle badas och framför allt skulle jag få kyssa Eric för första gången(!!)
Vi satt hela gänget i Josses tält, spända och så fick jag frågan. Josse och jag hade kommit överens om att hon skulle be mig
kyssa Eric om jag valde konka. Det gick snabbt och 10 sekunder efter avslöjade Eric att han tyckte Josse var snyggast...
 
En vanlig rast på Enebyskolan anno 2007. 
 
...När jag gick på min första spelning. Lovisa, Olivia, jag och My var helt galna i Alex Gaskarth och All time low 2009-2010. 
Lyssnade på deras album Nothing personal i sträck. Kunde alla låtar och grät till Alexs gitarrsolo i Therapy. 
Var inne i en punk/pop period och lyssnade nästan bara på You me @ six, A.T.L och Cute is what we aim for. 
En dag i Augusti 2010 åkte vi upp till Stockholm för att se dem spela på Debaser Medborgarplatsen. 
Vi var nervösa och fixade till tusen. Hade lockat håret, sminkat mig svart runt ögonen och var inte alls beredd på en svettig rockkväll.
My svimmade, jag stod längst fram och blev juckad mot halva konserten. Men det gjorde ingenting för vi var så lyckliga 
när de spelade Weightless och vi fick sjunga med "I WANNA FEEL WEIGHTLESS AND THAT SHOULD BE ENOUGH!!"
och så avslutade de med therapy och jag grät floder. Köpte oss varsin tröja innan hemfärd och var SÅ NÖJDA. 
Fick även en kram av självaste Alex Gaskarth, han sa att jag var söt och det kommer jag fan i mig aldrig glömma.
 
...Min första kärlek. Jag hade chattat med en rejäl jävla fjortiskille à la krillebooi i stort sätt hela slutet av 2008.
Jag var liten, sårbar och ingen ville ha mig, i alla fall inte Jacob :( Hade precis blivit med i självaste krilleboois blogg
där jag poserar med Jenny och min syster i hemmatryckta "cha cha Krillebooi" tröjor och kände mig oövervinnerlig..
Lyssnade nästan bara på EMD och Lorentz & Sakarias under den här perioden och ville inte ha någon annan än Danny Saucedo.
Så skriver han till mig, han som jag tyckte såg ut som Danny på pricken (Lol, eller inte).
Han skulle till Säfsen samma vecka som mig under sportlovet 2009. Vi bestämde att vi skulle träffas.
Så åkte jag dit med min syster och min familj. Tog med mig min bästa vän Jenny, åkte för mycket skidor och drack för mycket red bull. 
Så en kväll när vi satt i lobbyn i Säfsbyn stod han utanför entrén med sin ultracoola snöskoter och sitt blonda daxvax hår. 
Jag blev kär redan då. LOL Gick ut, hångla upp han och han sa "det där får jag nog lära dig". Jag var alltså SÄMST på att hångla.
Träffade honom dagen därpå i värmestugan när han precis hade åkt ultracool snowboard hela dagen och var svettig.
Jag tyckte han var het och skrev ett sms att jag ville träffa han igen. Vi blev ihop, gick till och med på folkrace med 
han och min gamla vän Sanna. USCH. det värsta jag varit med om, SÅ DÅLIG STÄMNING. 
Men han var 92:a och ville ligga, det ville inte jag så han låg med andra, snipp snapp snut så var sagan slut. 
 
Virrebooi lör 11 apr 2009 17:51

carolina är min älskling och jag kommer aldrig lämna henne <3<3

Cfelicia lör 11 apr 2009 17:52

<33, victor är min älskling oh ja kmr aldrig lämna honom <33

 -En liten kärleksförklaring på Bilddagboken. Han skulle aldrig lämna mig sa han, lol FUCK U VIRREBOI :P
 
Hade det gött med dessa istället. dom här grapparna<3 
 
...När jag träffade Martin för första gången. Vi spolar fram lite, till förra året mer exakt. Jag hade fått 3 veckors ledighet från restaurangen
och jag var peppad inför sommarsverige med mina brudar. Vi åkte till Hildas landställe i Syltvik en helg och hade 
årets bästa fest. Vi drack drinkar, grillade, spelade kubb, drack öl, sjöng och var allmänt skitiga. 
Jon var där med sin kusin och hans kusins granne.... Martin. Jag tyckte han var snyggast i Syltvik och ville låsa in mig på ett rum med honom.
Så det gjorde jag!! Han somnade dock i vardagrumssoffan medan jag och 6 andra delade på sängarna i sovrummet.
Dagen därpå smög de iväg utan att röra en fena i städningen (såg ut som skit) och jag tjuvkikade på honom när han gick in i bilen.
Vi sågs igen samma dag hemma hos Jon i Norrköping. De var fulla igen, inte vi. Han var sugen, inte jag. 
Men så skrev han till mig kanske en månad efter. och jag blev chockad. Blev förtrollad och låg och småpratade med han inpå nattimmarna 
uppe på vårt loft på Dalsbergstien. Så träffades vi igen när vi gick på Popaganda.
Han tog med mig på hemmafest och vi kunde inte slita händerna från varandra på hela kvällen. Minns att jag inte sov en 
blund den natten pga extremt pirr i kroppen (blev skedad). Kände också ångest pga avståndet mellan Stockholm & Oslo. 
Men vi sket i det och blev kära istället och det är så jävla fantastiskt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0