12 månader i Oslo.

Så har vi bott här i ett helt år. 
Från något som skulle vara i 6 månader "Vi åker hem i sommar va?", till ett "jag åker nog hem till jul".
Så blev det nytt år och nu har det alltså gått hela 12 måndader. Idag fast förra året vaknade vi upp i varsin våningssäng i ett snöklätt Oslo.
Med inga förväntningar, bara en hel hög med CV:n och personliga brev som skulle ut så snabbt som möjligt.
En längtan efter ett jobb, osäkerheten. Nu ett år senare sitter jag här med två jobb, nya vänner, en lägenhet och ett  fullt fungerande förhållande på distans. 
Jag är fan stolt över det jag åstadkommit under 2014.
 
Samtidigt kommer samma jävla januariångest tillbaka varje år. 
Sitter dagligen och funderar över vart jag ska ta vägen när jag flyttar härifrån. 
Kanske en resa till Asien? Eller varför inte en tågtripp genom Europa? Kanske några månader i London?
Eller fan, jag kanske borde börja plugga. En så äckligt stor vilja, hur i helvete ska jag hinna med allt? 
Just nu börjar i alla fall allt hamna på plats. den 4:e Mars har vi bott på Dalsbergstien i ett år och vårt kontrakt går ut.
Då tar vi vårt pick & pack och flyttar in till Tessi och gängets lägenhet som är hundra gånger större. 
Tyvärr kommer ingen av medlemmarna i kollektiv Räkan vara kvar då (dör, helt seriöst..). 
Istället flyttar jag in med Lovisa Olivia och Oscar i 2 månader ca. Efter det flyttar jag hem till Sverige igen. 
16 månader. Ett år och fyra månader. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0