Om att gå på Stockholms gator...

Hey bitches i'm back. 
Ja, på riktigt nu. Kanske. Tänkte försöka igen. 
Jag har efter bara 3 månader på Zara Drottninggatan nu blivit section cashier på Kids. 
Suck on that mina former managers på Zara Bogstadvien, Oslo (som typ aldrig lät mig stå i kassan...)
Bara "för att" får ni här en bild på mig och hon som fyllde 21 igår. Gör ont i hjärtat av längtan efter na! 
Olivia knäppte denna en varm kväll på Popaganda i år. Kände mig flawless i mina indianbyxor från Budapest. 
Saknar min syster och saknar den här dagen och euforin. Även dedär jäkla silverringarna i mina öron, vart håller de hus?
och så saknar jag att bo med Oscar, Olivia och Lovisa i flott lägenhet. 
Martin åkte precis till Mora och jag blir kvar i Stockholm 1 dag till. 
Jag har inte fått någon julkänsla i år. Julkänsla är BORGERLIGT PÅHITT!!!! (skoja). Nej men det här med min flytt till STHLM 
har verkligen satt djupa spår i mig, redan. Stockholm är som en snyting i ansiktet, visar alla sidor av ett samhälle. 
För mig som bott i en liten bubbla tillsammans med mina närmsta vänner i hundra år blev det nästan för mycket.
Efter ett tag börjar man också äcklas av staden. Av lyckliga shoppandes familjer på drottninggatan, av hetsen på tunnelbanan, 
spyorna i gatuhörnen och den tunga varma luften.
Det är sånna SJUKA kontraster och jag kan inte hjälpa det, men tyvärr har jag inte fått någon julkänsla i år. 
Och för första gången bryr jag mig inte. När jag hade handlat klart mina julklappar till familj och pojkvän ville jag kräkas.
Jag var nöjd såklart. Tills jag gick förbi den hemlösa mannen från Rumänien som alltid sitter utanför vårt lokala coop konsum. 
Han vi ger all vår pant, han kommer inte fira jul i ett varmt hem med sin familj i år. Han kommer heller inte kunna 
köpa några dyra julklappar till sina barn. 
Fyfan Sverige. 
 
Jag AVSKYR köpbegäret en stor del av svenskarna har just nu, Stockholm är proppat och jag kommer försent
till jobbet pga yra svenska turister som åkt långa vägar för att shoppa på Mall of Scandinavia(!???!) ganska äckligt.
 
och på tal om MoS.. För några dagar sedan råkade jag på bandet Västerbron i deras studio på Söder.
De berättade om hetsen kring deras nya singel "Mall av Skandinavien". 
Om ni kanske inte visste (inte konstigt, de är knappt kända) så släppte Västerbron en singel där skivomslaget pryds av ett kantigt,
helt vanligt V som nu tydligen var alldeles för likt Mall of Scandinavias "M"- logo. 
De blev stämda av köpcentrumet. Ett litet lokalt band i Stockholm. Av skandinaviens största galleria!!!!
Å neeei, de som jobbat så hårt för att bygga detta imperium av PRYLAR. Det går ju inte, att ett band snor deras logotype!!??
Nu visade det sig dock att Västerbron medvetet ville testa om det skulle gå, och de skulle skratta om stämningen kom. och DET GJORDE DEN. ett jävla skämt. 
Jag spyr på den där gallerian och alla vinstdrivande vidriga butiker den innehåller. 
Oj, glömde bort att jag faktiskt arbetar i en av dem... 
 
Klart slut från en något bekymrad Carran. 
 

Kommentarer
Postat av: loco

<3

2015-12-28 @ 21:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0