Nyårslistan 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag hade sammanlagt 5 arbeten det här året. 

Så många har jag aldrig haft under ett och samma år. 

Jag har bott i 3 olika städer. Oslo, Norrköping och nu Stockholm. 

Jag tog det stora steget att lämna alla mina vänner i Norrköping för att flytta ihop med Martin 

i Stockholm. Ångrar inte en sekund. Har såklart varit supersvårt och har mått så himla dåligt över saknaden. 

Men att bo med honom är det bästa som finns<3 

Jag har varit deprimerad och haft ganska djup ångest den sista delen av året. 

Har besökt vårdcentralen så ofta att jag fått ett frikort?! Ps. är ej svårt sjuk....

Jag har heller inte rökt en endaste cigarett på ett halvår. Är så himla stolt över mig själv<33

Blivit section cashier på Zara, ser det inte som en särskilt stor grej. Men kul!!! tjoho!!!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jag har ett par bekanta som fick barn i år. Men ingen jag står nära. Än är det inte dags tror jag ej.

Eller vad säger ni Sinkan & Tessi? Abra & Jon? Ollan & Orre?:P

 
Dog någon som stod dig nära?
Nej. 
 
Vilka länder besökte du?

Shit får lite ångest när jag såg vad jag hade skrivit här förra året. 

Skrev något i stil med "det här året har jag bara tjänat pengar inför resor nästa år". 

Har inte alls blivit mycket resande tycker jag. Mest bara jobb jobb jobb. 

Men hann med dessa fantastiska jävla resmålen: 

Bodde ju i Norge första 4 månaderna av året så resor till Sverige räknas:)))

I slutet av Februari tog jag tåget till Martin och Stockholm för att gå på den spanska musikfestivalen Sonar. 

Alltså så himla mäktigt och stort och fantastiskt!! Alla konserter hölls inomhus i enorma lokaler inne på Waterfront 

i centrala Stockholm. Allt var magiskt, musiken var magisk och jag såg Jamie XX spela för första gången. 

I mitten av Mars bar det iväg till Stockholm igen, denna gång med mitt kollektiv (olivia & Lovisa). 

Lovisa bjöd oss på hotellövernattning i Södra Stockholm.

Vi drack massa öl, åt ostbrickor på rummet och dansade på Marie Laveau<3

Åkte tillbaka till Stockholm i (gjorde sammanlagt 5 Sverigeresor de månaderna herregud..) 

för att gå första maj-tåget med Vänstern. Det var SÅ HIMLA KUL!!! Dock minns jag att det spöregnade hela dagen.

och det var svinkallt. Men jag var lycklig, för jag skulle snart flytta hem till Norrköping. 

I början av Juni åkte jag och Martin till Paris. Den här resan var så otroligt bra på alla sätt och vis.

Det var sommar i Frankrike och vi brände oss i solen när vi vilade på en parkbänk vid Champs Elysées. 

Var kära, åt dyr mat och pussades överallt mest hela tiden<3

I början av juli åkte jag och Lovisa till Kroatien!!! Det var som fucking BALSAM för själen. 

Det var högsäsong och 50 grader i solen... Vi låg på stranden varje dag i minst 3 timmar. Stektes.

Lyssnade på så många läskiga p3-dokumentärer och åt alldeles för mycket mat ute på restauranger. 


I slutet av sommaren (augusti närmare bestämt) tog jag, Tessi, Olivia och Hilda flyget till Budapest.

Vi hittade snorbilliga biljetter och kände alla fyra att vi behövde komma bort ett tag. 

det var en SÅ JÄVLA FANTASTISK resa. Bodde i finaste lilla lägenheten i Buda. Åt massa onyttigheter,

dansade på Szimpla Kert två kvällar i rad, handlade billiga kläder och blev fulla på Törley i alla smaker<3


Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Jag har definitivt saknat mina vänner mest av allt. 
Saknar Oslo-tiden då alla var samlade på ett och samma ställe. Nu bor alla på olika håll...
Den här känslan av att aldrig ha någon riktigt nära att umgås med förutom ens pojkvän. 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

- Minns ej vilket datum. Men när vi var på thermalbad i Budapest....

Hade hört så mycket bra om det, överhype x100??? Det var äckligt och fyllt av gubbar med såriga ben.

Men vi hade det kul ändå, solade och smygbadade i den rena poolen där det var "hår-förbud".  

- Minns även speciellt den dagen i Kroatien när jag och Lovisa var på strandklubb med våra kroatiska polare.

Det blåste upp till storm och började åska vid 5 på morgonen men det var fortfarande kolsvart. 

Vi dansade vidare och Lovisa hånglade upp en assnygg indiekille från Österrike samt tappade skon i havet:')

Magisk kväll. 

Vad var din största framgång 2014?
Att jag vågade flytta ihop med min pojkvän. 
Att jag blev Section på Zara. 

Största misstaget?

Då jag råkade säga till min chef på caféet i Svärtinge att jag var tillgänglig hela sommaren.

För det var jag inte. och jag fick jobba hela himla sommaren, varje jävla dag. 

Så hade jag inte alls tänkt min sommar, jag skulle vara ledig. Sola bada och inte ha några bekymmer.

 
Gjorde någonting dig riktigt glad?

Martin. Så jävla hårt. Han har tröstat mig så många gånger. får mig alltid på bra humör.

Mitt jobb, mina härliga kollegor.  

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Utgår ifrån "mitt spotify-år". 

London Grammar & Jamie XX genomsyrar hela mitt spotify-år.

Har väl mest lyssnat på Wasting my young years och varit halvmelankolisk. 

Annars måste jag säga Lorentz - Där dit vinden kommer. Lyssnat SÅ mycket på honom i år!

Jonathan Johansson - Stromboli brinner, främst sommaren. 

Amason - Ålen. Såg dom på Popaganda, så himla fint.

Jamie XX - hela jävla nya albumet<3

A$AP rocky - L$D, hörde första gången på hans Bråvallaspelning i somras. SÅ SEXIGT!!

och herre min skapare, TRUST, i fucking love u. Och såklart Jessie Ware - Tough love<3 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var nog tyvärr ledsnare. Känns som det går i perioder. 

Vartannat år är jag lite ledsnare än vanligt... 

Dock behöver inte det betyda att mitt år har varit sämre på något vis. 

2015 har varit så otroligt känslosamt för mig. Flytten från Lovisa och tryggheten i Oslo 

gjorde så himla ont. Trots att jag inte gillade Oslo längre, gillade ju fortfarande Lojsan:p

Det är omtumlande att flytta sitt liv 3 gånger under ynka ett år. Jag hann knappt med.

Hade aldrig klarat det utan Martin. Hur klyshigt det än låter, vad fan hade jag gjort utan honom? SÅ HIMLA KÄR

Vad önskar du att du gjort mer?

Kan faktiskt inte komma på något annat än att jag hade velat lära mig saker.

Annat än kassasystemet på Zara liksom. Typ pluggat lite på sidan av.  

Vad önskar du att du gjort mindre?

Hmm, jag önskar ingenting av det som redan varit. Vem gör ens det?

Är väldigt nöjd med mitt år. Har utvecklat så mycket som människa.

Jag kan och får lära ut i mitt arbete, jag har flyttat ihop med min pojkvän,

har fått uppleva sidor av mig jag inte trodde fanns. Det är fan magic oavsett sämre sidor. 

Hur såg du ut/hur klädde du dig?

Vinter. Svart hår, mycket smink, svart, tight och magkort.

Var helt såld på chokers och köpte ca 100 stycken. Gillade att ha dem lager på lager.

Vår. Slitet hår, jazz pants 4-ever, levde i min jacka och min tjocka halsduk. 
Under mycket v-ringat och slappt. 
Sommar. Här började det bli lite kallt på kvällen. Håret oklippt och solblekt.
I övrigt mycket kjol, barbent och t-shirts i 70-talstappning. 
Köpte så många tischor med randiga muddar... 
Höst. Mim favortiårstid när det gäller kläder. 
All in black<333 as my soul<333 
Mycket legolastofs, polo, tjocktröjor och flaxiga byxben. 

Jul/nu. Pendlar mellan indie cute i kjol och polo, eller svår goth brud:p
Markerade eyebrows och ögonskugga<3
Flaxande armar och höga kragar/polos. 
Har köpt så många star wars inspokläder på sistone.... 
Favoritprogram på TV?

Game of thrones 

Paradise Hotel (såklart)

Grey's Anatomy

Gossip Girl (alltid)

1000 år till julafton

Blev du kär i år?

Jag har haft turen att få vara kär hela jävla året. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Jag fyllde 21 och det kändes så mycket.

Kände mig gammal helt plötsligt, blev så jävla bakis också. 

Fyfan vad bakis jag varit 2015. På typ 2 glas öl varje gång? 

Vad jag gjorde: fucking jobbade 9 timmar, och blev sedan bjuden på mat av Martin<3 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Tror faktiskt inte det, året har varit. Allt kanske var meningen. 

Kanske hade velat ha en nära vän i mitt Stockholm.

Bästa boken du läste i år?

Ojojoj, har bara läst Alltings början av Karolina Ramqvist. Hur sjukt? 

Jag som brukade älska att läsa. 

Den boken var dock så extremt bra och igenkännerlig. Just nu läser jag Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. 

Har bestämt att det här ska bli mitt stora läs-år. Ska läsa supermycket!!!

Den sistnämna kan jag absolut inte relatera till. Alla har väl varit där någongång då man känt sig så 

underlägsen som man kan bli i ett förhållande som för honom hela tiden varit på låtsas. 

Men det här är bara sjukt. Ester, som boken handlar om vill man bara skaka om och säga 

SKIT I HAN HAN ÄR DUM I HUVET OCH VILL BARA ÄGA DIG. DU ÄR BÄTTRE ÄN SÅHÄR. 

Vad fick dig att må bra?

Martin, alla dagar i veckan. 

Han är så himla förnuftig, medveten, snygg och fucking fab.

Så många gånger han fått trösta mig när jag inte varit kapabel att sluta gråta. 

Vem saknade du?.

Lovisa. Mest av allt, för hon är så himla långt bort.

Är så van vid att ha henne nära. Var så bortskämd som fick bo med henne över ett år<3

Vilken kändis var du mest sugen på?
Zayn Malik som vanligt. 
Men en nykomling: Justin bieber i sitt flottiga megasexiga blonda hår. Tror ja dör. 
 
Bästa köpet?

Alla flygbiljetter. 

Popagandabiljetten, alla tågbiljetter. 

Mitt gymkort som drar 200 spänn autogiro varje månad, 

påminner mig att fortsätta gå dit. 

De bästa nya människorna du träffade?

Alla fina vänner i Stockholm. Mina nya kollegor på Zara Drottninggatan. Martins syster & bror. 

Olivia, David, Julia, Klara, Jenny, Mickan & Lukas, SÅ FINA MÄNNISKOR, tror ja svimmar.

Mina favvis-kollegor, Emma & Stina. Love u ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0