Nyårslistan 2014

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Jag flyttade hemifrån i januari. Har bott i Oslo i snart ett år nu och är så himla glad att jag vågade ta farväl av tryggheten hemma. 

Mitt år i Oslo har verkligen förändrat mig inifrån och ut, på ett bra sätt tycker jag! 

Jag fick mitt första butiksjobb. (Jobbar på Zara nu).

Jag blev 20 och lämnade de galna tonnåren bakom mig (lol).

Hade min längsta vistelse på ett hotell (2 veckor AMAGAAD, CRAZY!!).

Jag hyrde/hyr min allra första lägenhet i andra hand. 

Gick på min allra första "date" med en total stranger från Argentina.

Blickade ut över ett vårdisigt Paris på toppen av Triumfbågen. 

Besökte Jim Morrisons grav. 

Såg One Direction, 2 meter ifrån Zayn Malik i friends arena. 

Köpte ett provisoriskt pass då jag glömde mitt egna i Oslo.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej. 

 
Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov. 

 
Vilka länder besökte du?

Eftersom 2014 var året då jag skulle "tjäna tillräckligt med pengar så jag kunde resa nästa år",

blev det inte många resor mer än till och från Sverige och Norge. (Minns inte hur många ggr jag åkt tåg i år).

Men hann i vart fall med en resa till Frankrike då min mormor fyllde 70, det var fint. Såg allt man borde se. 

Sen bönade jag och bad min chef på restaurangen om 3 veckors ledighet vid slutet av sommaren, det fick jag!

Så jag åkte hem till Norrköping, såg Kanye West på Bråvalla och spenderade mina två sista veckor hos farmor & farfar i Kroatien.

 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Jag saknade min familj. sen saknade jag mitt hus här i Svärtinge, min bil, min säng, mitt rum. Allt som har med Sverige att göra typ.
Jag vill ha lite av varje nästa år tack. Till exempel hade jag gärna varit ledig hela sommaren. 
 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

14/6 - Då jag och Olivia åkte upp till Stockholm för att se One Direction. För att senare efter konserten få reda på att vår vän från Stockholm fixat

"stjärnrummet" till mig och min syster. Vi hade vardagsrum, kök, 2 toaletter, ett megastort badrum med bubbelbad och sjukaste duschen,

en bastu, ett sovrum med panoramafönster och utsikt över stockholm och en överdrivet stor balkong med jacuzzi.

Vi fick senare veta att One direction sovit i samma säng under deras första Sverige-visit. (ALLTSÅ VAA!??!?!)

Me in Harrys bed<33

 
 Vad var din största framgång 2014?

Att jag vågade flytta hemifrån till ett annat land. 

Att jag röstade röd/grön/rosa i mitt första val.

Att jag fick jobbet på Zara efter några om och men.

 

Största misstaget?

Att jag inte sökte flera jobb istället för att sitta fast på min sushi-restaurang.

 
Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mina oslobrudar. Har kommit alla så mycket närmre det här året, åh vad jag älskar er<3 De har verkligen gjort mitt år.

och så Martin såklart, han som jag blev kär i. 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Utgår ifrån "mitt spotify-år". 

1. Arctic Monkeys - Why'd you only call me when you're high? 

2. Bronski beat - Smalltown boy 

3. White lies - E.S.T 

4. Kindness - Swinging party/house

5. Jai Paul - BTSTU 

6. Iamamiwhoami - ;john

Sammanlagt tror jag att jag i stort sätt lyssnat 50% på Arctic Monkeys nya album AM, helt sjukt. 

Nu vid slutet av året har jag suttit klistrad vid One Directions nya album FOUR, fireproof<3

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var betydligt mycket gladare, verkligen. Jag blev kär och skaffade mig massa nya fina vänner.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Precis som förra året skulle jag ha fotograferat mer. Herre gud, har inte ens bloggat i år. 

Vad ska jag göra för att minnas det här året haha? 

Borde också ha tränat lite mer.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Kanske typ legat inne och kollat på en massa serier.

Herre, såg hela Gossip Girl, hela breaking bad, hela Sex and the city och massa girls-avsnitt. 

 

 

Favoritprogram på TV?

Game of thrones 

Breaking bad 

Paradise Hotel (såklart)

Girls (Lena dunham <3)

Gossip Girl 

 

Blev du kär i år?

Ja, jag är så himla kär i en fin pojke från Dalarna. Med lockig poplugg, supertighta jeans och världens finaste leende. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Jag fyllde äntligen 20 och jobbade förmiddag på restaurangen, fick god mat av lovisa när jag kom hem hehe.

Den stora "festen" hade vi några dagar tidigare.

Då åkte alla hem till Sverige i några dagar och vi gick på halloweenfest. 

Drack mest skumpa, hånglade överallt med Martin och bunkrade med mig mat till Oslo. 

 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jag hade gillat flera utlandsresor. Vill åka iväg med både Martin och mina brudar.

 

Bästa boken du läste i år?

Jag har inte läst myckte alls i år. Men i början av året var jag helt såld på memoarer och rock/punk-historia.

Läste hela Punken please kill me av McNeil & McCain i varma parker och på stranden i kroatien under sommaren. 

Hann även läsa Im with the band för tredje gången. SÅ SPÄNNANDE och INTRESSANT <3 skriven av min idol Pamela Des Barres.

 

Vad fick dig att må bra?

Min bästaste vän, min partner och sambo genom året Lovisa (och Ollan såklart).
Men även också mina oslobrudar<3 aka Kollektiv räkan. <3

För att inte glömma, Martin. träffade honom på typ årets bästa helg i Syltvik i somras.. blev kär. 

Vem saknade du?.

Mamma och pappa och Martin.  

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Hmm.. Zayn Malik. Eller typ Ed Westwick & Penn Badgley.
 
 
Bästa köpet?

Min dator. Köpte den igår. Kostade halva min månadslön. jag älskar den. 

 

De bästa nya människorna du träffade?

Ojoj. Har träffat väldigt många nya människor i år iom flytten till Oslo. 

Har kommit några ännu närmre och även fått helt nya vänner, främst i sommaroslo. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0