Nyårslistan, den alla redan skrivit.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jajamen! Besökte London, dit ska jag igen vill jag lova. Åkte engelsk taxi, det ni. 

Körde bil för första gången i livet, stort och läskigt steg ju. Åkte ner till Hultsfredsfestivalen med mina finaste. <3

och så fick jag mitt första riktiga (BETALDA!!!) jobb. woho!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej då.

Dog någon som stod dig nära?

Nej, skönt. 

Vilka länder besökte du?

Jag besökte London i Mars, våren var redan där och jag frös ingenting.

Vi bodde på ett jättemysigt hotell i Paddington med högt i tak och dock världens tunnaste fönster. 

Sov inte en blund om nätterna och gick långa promenader genom Hyde Park och Kensington Gardens, 

till Royal Albert hall och vidare till St James's och Westminster. Här ska jag bo. 

Vid slutet av Juni åkte jag och mormor ner till min farmor och farfar i Kroatien. 

Det var så otroligt jävla skönt på alla sätt och vis. Vi stannade i elva dagar och badade (mest solade) varje dag.

Läste väldigt mycket, i sovrummet, på stranden, på båten, i taxin och på flyget. 

Röjde runt om nätterna med Danny Olivia och Oscar och drack oss fnissiga på Sambuca & jag på Sex on the beach. 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Att kunna leva på mina egna bekostnader, visa mig själv att jag faktiskt kan. 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Dagen efter nyårsafton 2011. Dagen-efter-ångest blandad med nervositet inför det kommande. 

(Dålig på datum), men jag kommer nog alltid minnas slappardagen på Emmaboda,

när vi lyxade till det med rullader i en park, svettiga, rusiga, smutsiga och dana. 

Vad var din största framgång 2012?

Att jag började tro på mig själv (klyschigt:P). Men faktiskt, jag slutade tänka att "nej, jag kan inte". 

På så sätt lyckades jag ta mig igenom till exempel världens mest krävande kurs, historia och samhäll C

med högsta betyg på alla uppsatser. Stolt fan. 

Största misstaget?

Att jag inte tog tag i det här med körkort innan. Fy fan säger jag bara.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Jesper, hela tiden. Speciellt i sommras, han är så påhittig, fin och kry och jag rycks med.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Tender Mercy - Au palais (absolut) Lyssnar gämt på den, fortfarande. 

Fools Gold - The Stone Roses. Min absoluta favoritlåt genom hela 2012. Har dansat för mycket till denna.

The End - The Doors Alltså va i helvete. The Doors, typ det mest catchy och bästa jag hört i mitt liv. Jim Morrison<3

Shuffle - Bombay Bicycle Club LÄTT FETT. "You gave to me all i know, i will stay here, i will not go." AAH

New Order – Blue Monday Asså vad fan, kan inte sluta. Blir massor med låtar. DANS till denna. helt crazy

Mogwai – Music For A Forgotten Future Ni måste lyssna på hela. Man blir helt full av allt möjligt. 

U2 – City Of Blinding Lights Alltså U2. Har varit mitt favvoband sedan barnsben. Tröttnar aldrig. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

GLADARE

Vad önskar du att du gjort mer?

Fotat, helt klart. Har ju för helvete en vacker Nikon D3100 liggandes här hemma. 

och tränat, minst två gånger i veckan. Min rygg kollapsar snart.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Fan inget. Eller jo, suttit vid datorn och segat varje jävla dag.

Favoritprogram på TV?

Torka aldrig tårar utan handskar, helt klart. Vet att i stort sätt alla skrivit samma här. Det är den värd. 

Historieätarna med Erik Haag och Lotta Lundgren (bästa), alltså så genialiskt.

Revenge, förlåt men det har varit så jävla spännande.

Twin Peaks, visst det var ur en box. Men guuuud ändå, världens bästa serie ju. 

Grey's Anatomy, alltid. Tråkigt att McDreamy, Hunt, Yang och hela gänget börjar bli gamla. 

Blev du kär i år?

SÅ in åt helvetets jävla kär. Kär i Jesper. 

Vi träffades för första gången på Tildas nyårsfest förra året och det var något som hände i mig. 

Var först så otroligt nervös och osäker till en början, läskigt med förhållanden ju. 

Tillslut när vi började träffas någon månad efteråt visste jag att det här var så jävla rätt, har aldrig tyckt om någon så mycket. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag fyllde ju myndigt (äntligen) och det firades några dagar innan med kalas hemma i Svärtingeskogarna 

tillsammans med mina allra bästa vänner. Det var så himla bra allting den kvällen. 

Några dagar senare var vi hembjudna till Jon & Simon på förfest där det dracks alldeles för mycket vodka 

för att sedan stappla oss hela vägen till Värmekyrkan och min debut. Pop Orange ba. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej det tror jag faktiskt inte, eller jo kanske. Är övertygad om att jag hade mått bättre fysiskt om jag tränade.

Bästa boken du läste i år?

Hmm, Gör en liten lista fan.

Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg

Förvillelser av Hjalmar Söderberg 

Kafka på stranden av Haruki Murakami

Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell

Vad fick dig att må bra?

Alla fikastunder med mina fina vänner. Eller bara dom rent allmänt. 

 Vem saknade du?.
Har inte direkt saknat någon speciell.
Men jag har saknat att umgås med mina vänner i klassen, Måns, Nils och Adrian. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj. Eh vet inte. Typ Adam Pålsson. Var som ett barn när jag träffade honom efter föreställningen på Elverket.

Bästa köpet?

Mina festivalbiljetter till Emmaboda och Hultsfred. 

De bästa nya människorna du träffade?

Nya och nya. Har mest spenderat tid med mina närmsta i år.

Men det är en del, som Jespers vänner. Några musikare och några linköpingsbor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0