Frankrike ur analoga.

Här kommer mina kassa analoga från Frankrikeresan.
Tjöt lite när jag såg hur mörka och gryniga de var när Fujifilm hade framkallat dem.
Såhär såg i stort sätt alla bilder ut inomhus. Här har vi i alla fall Engelskalektion med fransoserna.
Lunch i skolmatsalen som för övrigt såg läskigt fängelseliknande ut.
Maja och Tuss i Le ville de Remiremont. Här var vi på jakt efter alkohol och köpte dyra underkläder. 
Såhär småpittoreskt såg det ut i alla gator och hörn.
Här var vi på väg till La Bresse, såg lite ut som ett snöland i alperna. 
Vi vandrade i säkert 10 meter tjock snö. 
Det var fortfarande vinter hemma i Sverige och vi gick i vårjackor och drack vit choklad på uteserveringar. 
En dag åkte jag med min värdfamilj till Nancy för att titta på fin arkitektur och lummiga franska trädgårdar. 
Det här är trädgården utanför Musee de l'école de Nancy. 
Senare gick vi hem till min fransyskas styvpappa som bodde i finaste lägenheten och lyssnade på The Doors.
och så gick vi vidare till Place Stanislas som finns med på UNESCO:s världsarvslista sedan 83. Mäktigt.
Sista dagarna i Frankrike spenderade vi för det mesta i Port de Clignancort, Paris. Där låg vårt lilla hotell. Vi hade rum med fransk balkong.
Denna bild får avsluta. Det här var första dagen i Paris och jag Maja & Tuss gick till Le Marais och kollade in utehaken,
gatukonsten, vintagebutikerna och gaykvarteren. Jag kom fram till att här vill jag bo någon gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0