Om framtiden.

I lördags mötte jag upp Lovisa över en kvällsfika på Broadway, vi pratade Londonplaner i tre timmar (!)
och drack en varsin stor kopp varm choklad, så himla mysigt. 
Ja, framtidsplaner är faktiskt något alldeles nytt för mig. Framtiden har liksom inte varit det jag prioriterat i vardagen.
Men med (faktiskt) bara 8 månader kvar av min gymnasietid känner jag att det nog är dags att börja spåna lite.
Jag & Lovisa planerar (som ni kanske listat ut) att ta vårt pick och pack och flytta till London efter gymnasiet.
Det är inte bestämt ännu och att flytta kommer att innebära att jag måste lämna dem jag verkligen älskar.
Försöker se alla fördelar med att flytta "mamma och pappa hälsar ju på", "och det kommer självklart han också göra". 
För helvete, vi lever bara en gång. det handlar om att (tar i nu) leva loppan ett ynka år av livet. 
Strunta i allt studerande hit och dit för ett tag och pröva på arbetslivet i en helt annan stad där man måste kämpa med skyhöga hyror 
och låga löner (låter ju skadad). Men jag tror att man behöver det. Det gör jag verkligen. 
 
Funderar även på att ta mig an en distanskurs på Malmö universitet efter studenten. 
Den heter kulturjournalistik och verkar vara så himla spännande, det skulle jag tycka om. Ja det skulle jag.
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Skulle ju vara det bästa någonsin <3

2012-10-15 @ 19:47:22
URL: http://smutser.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0