Musik i höstens stämma.

I brist på annat tänkte jag dela med mig av lite cp-bra musik,
I dessa gråa, regniga höstdagar lyssnar jag helst på det här:
Pulp – Do You Remember The First Time? Fast den lyssnar jag nog på oavsett årstid.
The xx – Chained Deras nya album är faktiskt helt okej-bra. 
The Horrors – Still Life Passar så himla bra till känslan av att vara hemma i ett varmt hus när regnet piskar utanför.
Washed Out – Within and Without Bara så otroligt skön och bra.
Explosions In The Sky – Your Hand In Mine så fin, fin fin fin.
Message To Bears – Daylight Goodbye Tycker om att mysa till den här.
Beirut – My Night With the Prostitute From Marseille Jag kan inte sätta fingret på varför jag tycker om den här  knepiga låten, mysig.
Bombay Bicycle Club – Shuffle BBC (blir ju den den amerikanska tv-kanalen ju:Pp) äger juue.
Silver Mt Zion – Blown-out Joy From Heaven's Mercied Hole Så mörk, precis som hösten.
The Cure – Faith Den här med, mörkmörkmörk.
Au Palais – Tender Mercy Genialisk, verkligen.
RJD2 – Here's What's Left Från Belle & Sebastians Late night tales 2006, så bra.
Sigur Ros – Varúð Det absolut sorgligaste, mest sentimentala jag någonsin hört.
Carbon Based Lifeforms – Interloper Såg dessa pojkar på Emmaboda i år, himla bra spelning. 
The Doors – The End - Mono LP Version Den här underbara låten går på repeat i mobilen.
Trentemøller – Miss You Elektro/techno är faktiskt något av det allra skönaste.
Radio Dept., The – A Token Of Gratitude Den här hörde jag allra först som vinjett till Bergmas video på SVT1, bäst.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

himla bra musiksmak!

Svar: hiho.Din musiksmak är inte så pjåkig den heller!
Carolina Mis

2012-10-03 @ 19:49:51
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0