11 frågor

Blev utmanad av Lovisapånken, det här med 11 frågor. blir spännande!
1. Vilken är din favoritbok? Varför?
Åh jag har läst så himla mycket nu på sistone. Svårt att säga exakt vilken bok som var allra bäst.. Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg delar i alla fall förstaplatsen med Just kids av Patti Smith. Den förstnämnda är så otroligt bra på alla sätt och vis, Söderberg har verkligen förtrollat mig med sina utomordentliga miljöbeskrivningar och med sitt sätt att skriva. Att följa med i den olyckliga kärlekshistorien mellan Lydia & Arvid var verkligen något av det bästa jag läst.
2. Om du får välja ett land(förutom Sverige), vart skulle du bo då?
Oj då. Jag trivs i Sverige, jag trivs med Sverige tror jag. Har inte riktigt fått testa på att leva ensam i det här landet men det ska nog inte vara några som helst svårigheter med det. Det är så vackert här också, gillar Europa. Skulle kunna leva i London utan problem tror jag, kanske skulle det vara pina att bo alldeles intill vägen där alla bussar åker stup i kvarten. Är allt för ovan vid storstadslivet egentligen, jag som bor i lilla Svärtinge.
3. Vad är det bästa med sommaren?
Att kunna vara utomhus i kortärmat och att få vara barbent. Att hänga i parker med fina vänner och lite smått&gott, och festival. Sedan är det väl bara den här fria känslan, sommarlov, att få göra precis vad man vill typ.
4. Vilken manlig skådespelare skulle du vilja spela mot?
åh, finns så många. Har faktiskt alltid velat testa på teater och det här med skådespel. Om jag var tvungen att välja skulle jag välja någon snygg, hehe, någon som alla andra flickor skulle välja. Leonardo Dicaprio, så otroligt bra. Unga Johnny Depp, mums. Jesse Eisenberg, Robert Sheehan vore inte dumt, och inte Niels Schneider heller för den delen, han skulle jag prata franska med, hih. Harry potter också för helvete.
5. Favoriträtt?
Pasta carbonara(så hette det i Kroatien), gjord på grön färskpasta och scampi med lite parmesan till. eller kräftsoppa, mums.
6. Hur ser dina framtidsplaner ut?
Har inte riktigt börjat planera ännu. Men efter gymnasiet kommer jag vara helt slutkörd, det vet jag. Så jag kommer antagligen ta ett sabbatsår då jag kommer skaffa mig ett heltidsjobb under loppet av sex månader, de resterade månaderna ska jag resa, överallt. Har väl funderat lite på universitetstudier, men är inte alls säker på vad jag vill bli. Länge funderade jag på Europaprogrammet på Södertörns men blev lite förskräckt över deras extremt höga antagningspoäng, och så vill jag nog inte gå ett program utan jag kommer nog bara gå strökurser.
7. Tror du på några högre makter?
Högre makter, hmm. Det kan nästan vara vem som helst, men jag tror det främst syftar till gud. Nej, jag tror inte på någon sådan högre makt. Jag är visserligen döpt och konfirmerad vilket gör mig till kristen men bara för det har jag ingen plikt att tro på någon gud.
8. Vad är ditt finaste ord?
Ingen aning. fint kanske, hah! nu var jag tråkig, men det använder jag till nästan allt. och fint är ju fint, eller?
9. Om du fick möjligheten att starta ett nytt företag, vad skulle det vara då?
Att starta eget företag har jag aldrig riktigt tänkt på, ekonomi och sådant har aldrig varit intressant, viktigt sannerligen men intressant, nej. Att starta företag är nog något av det svåraste som finns, att få det att gå runt sedan också, ae. Om det nu vore så skulle mitt företag behandla något inom kulturen.
10. Favoritklädesplagg?
Min svarta kjol från hm, använder den hela tiden. Passar till allt.
11. En stad du vill besöka?
Paris. Paris. Paris
Jag utmanar alla! orkar inte skriva nya frågor dock eehe.

Kommentarer
Postat av: öh

"Jag är visserligen döpt och konfirmerad vilket gör mig till kristen"



Va? Bra koll på kristendomen har du inte i alla fall... man blir inte en smula kristen bara för att man gör de handlingarna.

2012-05-06 @ 23:03:50
Postat av: carolina

hahah, fast jo

att döpa sig innebär att du "välkomnar barnet till den kristna tron" eller håller en ceremoni för barnets invigelse till den kristna tron. Att konfirmera sig innebär en bekräftelse av din döpelse, en slags förstärkning av den kristna tron. Jag tror jag vet bäst själv som varit med om båda händelserna. tyst för fan

2012-05-07 @ 19:30:46
URL: http://cfelicia.blogg.se/
Postat av: öh

Tydligen vet du inte bäst, du vet tydligen ingenting alls. Du är ju inte kristen ifall du inte tror på Gud!? Hur många dop, konfirmeringar eller nattvarder osv du än just fysiskt går på och är med om. Kristen är man när man frivilligt och helhjärtat "ger sitt liv till Gud" och väljer att tro på honom. Det är något heligt och själsligt. Skriv inte om något du inte vet ett snyft om för faaaan.

2012-05-08 @ 16:35:53
Postat av: lovisa/polichinelle

så himla mysiga bilder.

2012-05-09 @ 20:48:24
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

(och som svar till diskussionen ovan är det skillnad på att vara kristen, och att vara troende skulle jag säga)

2012-05-09 @ 20:49:01
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: öh

Ja, man behöver inte vara kristen för att man är troende, men man behöver vara troende för att vara kristen. Punkt slut.

2012-05-09 @ 21:39:06
Postat av: carolina

du är så jävla sorglig, på riktigt.

du måste på ett eller annat sätt vara besatt av min

blogg, att du bara orkar kommentera sådant.

hahahah, nej du behöver för helvete inte vara troende bara för att du är kristen. sluta rätta mig ditt jävla as.

2012-05-09 @ 21:44:37
Postat av: carolina

och föresten säger du emot dig själv när du säger "man behöver inte vara kristen för att man är troende" om du tar en titt på dina kommentarer, herre gud

2012-05-09 @ 21:48:40
Postat av: öh

Men hahaha, du är så jäkla trööög. Kan du inte läsa vad jag skriver, kan du inte bara förstå!? Jag skrev att för att vara KRISTEN, måste man välja att tro på Gud, men det betyder inte automatiskt att bara för att man TROR är man kristen. Eftersom det innebär mer saker att vara kristen än att bara tro. Nej, jag får rätta dig hur mycket jag vill, så länge du skriver fel. JO, man behöver vara troende för att vara kristen, snälla, det står överallt i bibeln och är ju vad hela kristendomen går ut på. Min pappa är präst så tyst med DIG. Enligt dig är väl jag också kristen nu, min pappa är ju ändå präst så då blir ju jag automatiskt också det, skit i om jag tror eller inte XD

2012-05-09 @ 23:02:21
Postat av: carolina

din pappa är präst och du använder ordet skit,

fan va du syndar:P

tycker synd om dig som inte har något vettigt liv, som spenderar dagarna till att rätta folk man inte har en susning om vem dem är. way to go, du har säkert inga kompisar:PpPPPp

2012-05-10 @ 09:00:29
Postat av: eh

Kära öh. En idé som du borde överväga är att starta en egen blogg om ditt pk-prat, din prästfar och alla dina svenskarättningar som folk kan läsa om de vill. Det sprider bara dålig stämning och ingen här vill läsa det du skriver. Om din ambition är att få Carro att må sämre över sig själv/känna sig dålig/vad nu syftet kan vara med så tråkande kommentarer, kommer det inte att ge någon direkt verkan eftersom vi är ett hundratal läsare om dagen som tycker att Carro är hur fin och bra som helst. Genom att skriva här kommer du bara sprida dålig stämning i ditt eget och andras liv och det finns nog ingen som på något sätt uppskattar att du kommenterar. Låt oss slippa läsa om din far och om hur fantastisk du är på svenska, det finns ingenting logik bakom att du tror att vi bryr oss om det.

2012-05-10 @ 09:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0