Kroatien - Rab 2012

Nu tänkte jag visa er några av de få bilderna från min Kroatienresa. 
Det blev inte många bilder alls från årets resa, ville mest bara ta vara på tiden och då hinner man ju inte fotografera!
När jag och Mormor äntligen kommit fram till farmors hus blev vi bemötta av en färgexplosion. 
Farfar var sjuk, men han var lika pigg som alltid.
De första dagarna ägnades åt tid i farmors trädgård, bland tusentals blommor och grönsaker.
och så anlände Olivia, Oscar och resten av familjen tre dagar efter oss, vi hängde mestadels här, ett område 
som heter Suha Punta. Det ligger alldeles vid spetsen av ön Rab och utsikten är typ den finaste som finns.
Jag åt min absoluta favorit, ett måste när man är här. Grönpasta med scampi och parmesan.
När det hade blivit torsdag bestämde vi oss för att åka till fastlandet över dagen. Vi åkte katamaran från Rab till
Rijeka på två timmar, hur smidigt som helst. Vi var lite trötta på ö-liv och ville se lite storstad helt enkelt.
Hej, här är jag. 
Byggnaderna i Rijeka är så himla charmiga. 
Men så finns det även slumområden som i stort sätt alla städer har.
Efter säkert fem timmar i ett 40-grader varmt Rijeka var vi slut i fötterna och satte oss på första bästa café.
Där de spelade The Cure och där man kunde köpa egenpressad lemonad. 
Man kunde hitta politisk reklam lite överallt, framförallt denna som uppmanade alla att "protestera mot EU-medlemskapet".
När klockan blev fem tog vi farväl av hamnstaden och åkte tillbaka till Rab.
Den här bilden är så himla kul så jag var bara tvungen att lägga upp den. Oscar blev lite glad i hågen efter 
diverse magiska drycker under min näst sista kväll. Här är klockan 03.00 på en bambubar vid havet. 
Den sista dagen badade vi och solade så mycket som vi kunde och avslutade kvällen på en blomsterklädd 
restaurang vid strandpromenaden. 
Koralj heter den. 
en sliskig puss som avslut på min sista kväll i Kroatien. 

Kommentarer
Postat av: m.

Superfina bilder.

2012-07-20 @ 13:14:56
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

joy division! åh. och fina bilder!

2012-07-20 @ 20:35:19
URL: http://polichinelle.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0