Tre dagar i huvudstaden

Nu så, nu är jag hemma igen.
Glömde nog nämna att jag skulle spendera tre dagar i Stockholm i tisdags.
Det blev en ganska spontan resa till Sofie med Lovisa och Olivia. 
Innan vi skulle bege oss mot den för tillfället regnbågsrandiga hufvudstaden bokade jag klipp&färg-tid, mitt hår
har blivit solblekt och känns ganska visset, blä. Katterna är klistermärken som jag tyckte var söta.
När vi väl kommit fram till Sofies lägenhet i Tallkrogen lagade vi periskokyckling med ris och pratade sommar.
När klockan paserat sju gick vi en promenad genom bostadsområden till Svedmyra för att köpa med oss världens
godaste Sushi, kanske också den billigaste. Vi satte oss i en park och njöt lite granna av den sista kvällssolen innan
det började blåsa och vi bestämde oss för att gå hemmåt för lite film. 
Andra dagen tog vi Tunnelbanan till centrum, där skulle vi vandra omkring en hel dag. Jag åt tro det eller ej, Sushi
igen. Fastnade på Beyond Retro (i för små jeanskjolar), handlade på oss lite mat inför kvällen och kom hem till
lägenheten med tre billiga kjolar. Vi lagade en sen middag, pasta carbonara och hamnade tillslut framför Paranormal Activity
med grönsaker och dip. Nu är vi hemma igen och jag överväger att se Björnstammen ikväll, fast ne. eller.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

sushin gör mig så extremt avis (även att jag skulle skippat jätteräkan). ditt hår är för övrigt fantastiskt, och likaså din amorbåge! :*

2012-08-02 @ 21:04:58
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0