Det är ingen utopi

Den här känslan, den som jag saknat något enormt. Den börjar leta sig fram igen, sakta men säkert. Jag har börjat leta mig ut ur den här instängda, tråkiga och enformiga perioden av mitt liv. Med hjälp av att börja lyssna mer på mig själv och vad det är jag egentligen vill, har jag hittat tillbaka. Men mitt glada och optimistiska humör beror säkerligen inte bara på detta. Jag skulle vilja säga att det är vädrets vändning som även fått mig att må bra igen. Att vakna på morgonen och inte längre behöva bli bemött av mörker eller bli bländad av den vita snön, att istället bemötas av ett solsken som försöker leta sig fram genom gardinen. Glädjen över att syna små knoppar på både träden och på marken är näst intill oövervinnerlig. Eller så är det bara den där känslan, vårkänslan kallar jag den, som sakta kommer tillbaka och gör mig så strålande glad och lite pirrig på samma gång. Livet är allt härligt ibland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0