50 saker jag tycker om

1.Doften av nytvättade kläder, de som doftar äppelblom

2. Att sätta klockan på 09:00 en sommarmorgon bara för att inte missa de äldsta avsnitten av Grey’s anatomy, tätt följt av 7th heaven

3. När det är Dubbelavsnitt av 7th heaven och man sjunger med i introt ”when i see their happy faces smiling back at me seventh heaven...”

4. Lyckan av att hitta den finaste och mest medryckande boken djupt inne i bokhandeln

5. Att stänga ute allt annat, lägga sig tillrätta och läsa en bok som handlar om legender, musik, memoarer och sex. Som ”jag är med bandet” åh den är så himla bra

6. När man hoppar och skriker av lycka av att äntligen ha bokat biljetter till en efterlängtad konsert/festival


7. När man går ut från en föreläsning och inser hur mycket man lärt sig

8. Läppsyl läppsyl läppsyl läppsyl

9. Att bläddra mellan gamla och nya vinyler på vaxkupan

10. Att finna den bästa vinylen med favoritbandet för ett rimligt pris


11. När vinylförpackningen överraskande även innehåller en affish att sätta upp på väggen

12. Att följa med mamma till City Gross för att handla, då plockar jag på mig allt som är gottit, som majsbröd som egentligen är för laktosintolleranta, riskakor, ostar, oliver, glass med päronsmak osv.

13. När en kompis ringer och säger att det vankas festligheter som innefattar vin, cider, bussresa och hångel eller kalas med god mat och trevligt sällskap

14. När man precis kommit ut från en 70 minuters föreläsning i skolan, är hungrig som en varg och hittar en banan i väskan

15. När det är konsert lokalt och de sätter upp affisher på alla klotterplank

16. När ingen ser snabbt rycka loss affishen för att sedan sätta den på dörren av mitt rum

17. Attackhångla med en fin pojke på emmabodafestivalen

18. När mamma lagar köttbullar, eller grillar majs med chillisås, eller lagar asiatisk wook, eller friterar fisk, bara när mamma lagar mat över huvud taget

19. Att trotsa sin rädsla, som att gå med på kompisarnas tjat om att åka balder fast du inte vill för att sedan tycka att det var bland det bästa du gjort.

20. Att titta på The Cure’s video till just like heaven, för den är så bra och enformig på ett bra sätt

21. Att läsa historia, om mytologier, om gudar och gudinnor, om gamla ruiner, kungar, slott, epoker, franska revolutionen gah

22. Doften av någon jag tycker om, eller doften av att komma hem till någon, som lovisa till exempel, hemma hos henne luktar det alltid sköljmedel med äpplesmak vilken jag tycker är en brasak

23. Att sitta på Skafferiet med en bunt flickor, bli bjuden på kalamata oliver och prata strunt

24. Ta en sån där take away chai latte i kylan  och njuta av den varma drycken

25. Se en fin film om ett band i den svarta soffan i Lovisas rum

26. När hösten börjar övergå till vinter och det börjar bli sådär mörkt och mysigt


27. Att sitta på Espresso House en söndag då det inte är några folk där med en fin vän, dricka varm choklad och prata allvarligheter när det snöar och är jätte mörkt där utanför

28. Att få ett plötsligt hej på stan av någon man knappt känner

29. Pojkar med Lockigt, burrigt, mjukt och brunt hår


30. Prickiga ting, som mitt prickiga paraply, min prickiga kjol, mina prickiga klänningar, min prickiga rosett, mina prickiga tröjor och mina prickiga trosor

31. Att åka till IKEA med familjen på en söndagsförmiddag, köpa en massa grejor och äta fyra wienerkorv innan man går ut till bilen

32. Att vara på en flygplats, hamna sist i kön, tränga sig förbi så många som det går, och springa allt vad jag har till planet för att sedan paxa de bästa platserna

33. Pojkar med tighta jeans, emilkeps, polisonger, gubbskor som sjunger och spelar gitarr

34. Att gå till Myrorna efter skolan och hitta fina kläder eller väskor för bara en femtiolapp

35. Att göra något som nästan känns olagligt, som att mysa vid ett gäng främlingar med någon man nyss träffat

36. Att vara full på vin och somna på ett golv bland massor av främmande pojkar och flickor i en främmande stad

37. Köpa billig choklad på Lidl

38. Inse att man faktiskt har över åttahundra kronor kvar av studiebidraget

39. Att råka få ett litet sår på benet som man senare kliar bort skorpan från

40. Att småsjunga på the beatles i duschen

41. Introt som gör mig galen och glad i Movits! – skjut mig i huvet

42. När jag ger Håkan en slängkyss innan jag går och lägger mig

43. Att komma hem från skolan en vinterdag, sätta på Kings of convenience vinylen, tända en brasa och slänga sig på soffan

44. Att få mail från någon som bor långt bort från mig, i ett annat land

45. Skeda med en bästa vän, eller en fin pojke som kysser mig i nacken och på axeln

46. Titta tillbaks på saker som hänt mig/som jag varit med om, som att börja ettan på gymnasiet och lära känna en hel drös av sköna människor som Therese, Måns, Nils och Adrian. Eller när vi smet in på en gymnasiefest när vi börjat nian. Eller när alla flickor tupperade håret tills det gick att jämföra med  sockervadd och klädde sig i tighta kläder från gina tricot, när jag fick min första kyss(blev totalkär), när jag träffade min första kärlek. Ja massvis



47. Kjolar i alla sorters mönster, prickar, blommor, plisserade, knälånga och sådär puffiga så de flyger omkring när man snurrar runt och dansar

48. Dricka smultronvin på en balkong, spela spel och dansa till nostalgisk musik med de man gillar allra bäst

49. Tugga på en snusklubba och suga upp all salmiak för det smakar så bra i munnen

50. Att resa utomlands med en bästa vän, vilket jag gjort två år i rad med Lovisa nu. Portugal 2010 och Kroatien 2011 det bästa jag varit med om helt klart.


Kommentarer
Postat av: lovisa

åh så fint<3

2011-08-31 @ 17:57:35
URL: http://takeoffyourcolours.blogg.se/
Postat av: elin

sv; hallå fina! ja alldeles rätt.

och varför har jag inte kikat in här förut?

2011-09-09 @ 19:58:50
URL: http://cinquantejours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0