Things i hate

det finns saker jag verkligen avskyr, som exempelvis:
när man bestämt med någon att man ska hitta på något och så fixar man sig, duschar etc. så säger kompisen att "nej tyvärr jag kan inte eller det går inte".. i sista sekund och där står man, klar att åka/gå till bussen och typ bara vill skrika för att man kunnat sitta och chillat framför datorn, i sängen etc.. bajskorvar säger jag bara!

eller när man vaknar på morgonen och vet att det är lov, så hör man mamma och pappa trampa och prata utanför sovrumsdörren, och så öppnar mamma dörren med en smäll och klappar med händerna, drar upp rullgardinen och skriker dags och vakna, hörrö! klockan är ju halv 10! du kan ju inte sova bort hela dagen.. Det är verkligen det värsta som finns, kan inte dom jobba när jag har lov? så jag kan få vara ensam..

sen finns det ju även saker som, att man har sovmorgon. man är jätte glad och har all tid i världen (tänker man) tar god tid på sig, lägger extra mycket tid framför spegeln, sätter på lite musik. Så springer helt plötsligt tiden iväg och man märker att klockan är aldeles för mycket. Man får springa till bussen vilket resulterar i att allt man lagt ner så mkt tid på ser likadant ut som när man vaknade.. och det värsta av allt. När bussen ska komma 10 ÖVER så kommer den just när jag har sprungit som en jävla galning 9 ÖVER! och så ser jag bussen åka framför näsan på mig. hathathathat..

den här sura, tunga känslan när man vet att man har offantligt mycket att göra i skolan. känslan av att om man skiter i allting kommer allt gå åt helvete.. När man vet att nästa vecka har jag matteprov eller imorgon har jag historia prov och jag har inte ens börjat läsa historiaboken. Då vill man liksom inte leva längre.

eller när man har extremt jävla brottom och ska välja kläder, så hittar man inte det där svarta linnet som passar till allt. Man går och letar och letar så ger man upp och sätter på sig andra kläder som inte alls skulle vara lika snygga. Då när man står med ytterkläderna på, redo att åka kommer olivia fram med linnet och säger att det låg i hennes garderob..

den här glada känslan av att få sluta tidigare än syrran, eller åka hem tidigare än alla andra i familjen och få lite tid för sig själv. Man typ går och planerar att man ska lira lite sims, kanske äta de sista chipsen innan olivia. Så när man äntligen kommit ner för hela kungsgatan och ska gå på bussen kommer man på att vafan, olivia har ju hemnyckeln.. så får man gå hela vägen tillbaka, missa bussen och så slutar olivia samtidigt som nästa buss ska gå, så får man ta samma jävla buss hem och planerna bara suddas ut..

kanske också den här underbara vårkänslan, när det blivit april och snön äntligen smälter bort. När man tänker att nu, snart är sommaren här. snön är nästan helt borta och tulpanknopparna börjar komma fram ur jorden. och nästa morgon vaknar man och drar upp gardinen och bemöts av bara vitt. då tänker man liksom bara, far åt helvete.. och alla knoppar fryser till is, kanske till och med ruttnar.. och hela processen måste börja om igen..


Kommentarer
Postat av: Cornel

couldn't agree more. skrattade faktist till lite där ett tag. sorry! (a)

2010-12-29 @ 23:25:09
URL: http://corneliabeijendorf.blogg.se/
Postat av: Cornelia

couldn't agree more. skrattade faktist till lite där ett tag. sorry! (a)

2010-12-29 @ 23:25:12
URL: http://corneliabeijendorf.blogg.se/
Postat av: ejlien

stämmer in ganska så jättemycket på mig med ;d

2010-12-30 @ 17:36:35
URL: http://ejliien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0