Drog te Amsterdam.


Igår återvände vi från Hollands regniga, gråa blåsiga slätter. 
Hem till ett snöklätt Norrköping, halt som fan. 
Idag har det snöat hela jävla dagen. Och jag har bara gått ut för att jag varit tvungen.
I Utrecht kändes vintern väldigt långt bort, som bortblåst av den hårda vinden.
Blev lurad, i Holland blir det aldrig snö, tydligen.
Men jävlar vilken skön resa. Trevlig, rolig, fridfull...
Stannade hos Orre i hans ultramoderna boning i Utrecht, en stad 20 min från Amsterdam. 
Kände mig som en självständig konstnärskvinna i kollektiv
från 70-talet.
Såhär såg jag ut dagen då vi åkte till Amsterdam.
I mitt nya set från mitt jobb, har ett i helgrönt också:))
Köpte typ bara smink under denna resa. 
Kärlek till KIKO's 2€ skuggor och HEMA's 2€ brynkritor. 
Typ den enda bilden jag tog i Amsterdam.
Min uppfattning: många snea hus, cyklar, vatten, regn, cyklar, majja, cyklar. 
Hade det i alla fall mycket trevligt. Hamnade på en så mysig bar någonstans.
Beställde in rödvin, fin-korv, oliver och spelade monopol i timmar. 
Tyvärr bara en bild från kvällen, på mig såklart:)
Åkte så förbannat mycket tåg. Hit och dit, fram och tillbaka. 
Älskar fan tåg som färdmedel! 
Går snabbt OCH är klimatsmart. Synd att det är så dyrt bara... 
Okej sorry för extremt dåliga bilder, jobbar på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0