När jag var i Paris.

Idag var det ca 2 år sedan jag sprang ut från de blå dörrarna till Kunskapsgymnasiet. 13/6-2013. 
och ska jag vara väldigt ärlig så känns det inte alls särskilt mycket i kroppen att se årskull 96 ta studenten
och ansöka högskoleutbildningar för att bli smartare, smartare än mig:P
Jag har sökt högskola tre gånger nu, kommit in, tackat nej. Jag är inte färdig med livet än. Inte riktigt. 
Så jag har funderat lite, främst över vad i helvete jag faktiskt ska bli när jag blir stor. 
Jag visste ju för fan exakt vad jag ville bli för 10 år sedan? "Utrikeskorrespondent, ska jag bli!
Rapportera från olika länder och resa runt överallt". 
Tänk om jag hade stått fast vid det. Då hade jag kanske varit färdigutbildad nästa år. LOL
Så får man inte tänka, gjort är gjort. Jag vet ärligt talat inte vad jag vill bli när jag blir stor mormor, mamma, pappa, farmor, farfar. 
 
Aja, vad har hänt. Jo jag och the love of ma life släppte en pretty romantic resa till Paris här om dagen. 
Lovade mig själv förrförra året när jag var en indie cute tjej med prickiga kläder och söta cardigans att jag skulle då ALDRIG 
sjunka så lågt att jag någon dag skulle hångla 1 meter från Eifeltornet. Jag skulle då ALDRIG hålla handen med den jag älskar längs med Seine. 
Men se, se vad du ställt till med Carro. Fast det kändes inte så klyschigt och konstigt som jag alltid föreställde mig att det skulle vara.
Det var min tredje gång i kärlekens stad och det kändes så jävla annorlunda på alla sätt och vis. 
Ja Eifeltornet o ma love.
ja och Notre dame. 
Ja o en blåval som är död.
Ja o en fransk skärgård i Seine.
Ja o minnesmärket av Bastiljen i Bastille. 
Jag på franska Mc'donalds. Hoppas ni gillade mitt lilla bildspel på mig i Paris :)))
Paris såg inte ut som det gjorde varken 2013, eller 2014. I alla fall inte för mig.
Eller, visserligen har väl ett och annat hänt i Paris på 3 år (lol :P) Jag kanske skulle säga CARRO i Paris VAR inte likadan
som HON VAR varken 2013, eller 2014? Jo det kom ut lite bättre tror jag. 
2013 var jag där med min franska 5 grupp. Vi var så jävla duktiga, helt seriöst. Vi kunde prata flytande franska!!? WTF
Maja & Tuss, mina favvisar i franskagruppen poserar vid en klottrad vägg i Marais. Vi tjuvrökte och drack vin på uteserveringar.
Carro in Paris 2013: En sprallig cute little gäri på 18 höstar. Hade packat väskan med svart polo, basker från H&M:s barnavdelning,
prickiga kjolar och en jävla massa strumpisar. Håret var för evigt utsläppt i en slags svart tavelram, kort och glansigt. 
Samma månad gjorde jag slut med min fd boyfriend Jeppayo och var lite deppig vid Paris-resan. 
Det var Mars och kallt som fan. Tuss och jag ville se Eifeltornet men de andra ville SHOPPA i Les Halles. 
Så det var allt jag fick se av Paris 2013, ett köpcentrum. Såg visserligen Sacre Coeur också, men det var kallt och mörkt. 
Senare skulle jag köpa balklänning, stryka min baldejt från ett kuvert med balbiljetter och skriva dit "KONRAD" med enorma bokstäver. 
jag skulle också flyga till London med mina bästisar, hångla med en britt som såg ut som Harry Potter och få massa ångest. 
Carro in Paris 2014: En resa med mormor som fyllde 70 bast. Har aldrig kännt mig så turistig och lost. 
var single lady, gled runt i nya ray bans med styrka, manchesterbyxor och en kortkort man. Försökte se fett 60-talig ut.
Jag bodde i Oslo med Lovisa och hade precis gett mig in i något slags förhållande utan känslor med en killkompis. 
Det var det. 
 
Annars då? Jag saknar mina vänner. Norrköping är kallt och tråkigt utan dem. 
Jag väntar på Lovisa som sitter i min fd lägenhet i Oslo tillsammans med nya roomies, new lyfe men samma jobb.
Jag väntar på Tessi som tog flyget hem från New York igår kväll, som förmodligen är hemma nu (JAAA!!)
Jag väntar på Louise som igår satt på en flygplats någonstans i väntan på ett försenat flyg till diverse stad. 
Jag väntar på Hilda som befinner sig i på brittisk mark för tillfället, partajar och dricker drinkar med sköna gäris. 
Jag väntar på Clara som jobbar i guldsmedsbutik i Stockholm och som snart far iväg till annat land hon med.
och så väntar jag på Olivia, som i torsdags tog flyget till Dubrovnik med Orreborresnorre. Jävla röv, vill inte vara ensam mer. 
Palla det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0