Rödvin & hångelhelg i 20-gradigt Oslo.

Hallå där!
Jag har precis lagt mig tillrätta i min nerstökade säng på Christian Kroghsgate efter en heldag i solen
på Aker Brygge. 
Martin åkte hem med 15:40 tåget till Stockholm efter 3 dagar hos mig</3.
Vi har lagat god mat till kollektivet, gått promenader, ätit softis på Aker Brygge, solat (jag brände mig på knäna trots svarta jeans?)
och så har vi mest hånglat överallt, hela tiden typ. Jag blir galen av honom. 
Här är en liten överblick i bilder från instagram:
Här har vi gjort oss sassy and hot inför en liten hemmafest i Töyen. Jag hade på mig min nya favvotröja från Monki i knallgrönt.
Vi började kvällen hos Daniel och Olle där vi spelade TP och drack rödvin, like true pensjonister <3 
Jag och Lovisa avslutade natten med två-pack Mozarellapizza och Tortillas från den nattöppliga butiken på Töyengata.
STANDARD OSLO LIFE. Har avslutat i stort sätt alla mina utekvällar med en påse Tortillas här i Oslo. 
Sen fick jag påske ferie i 6 dagar och tog ett proppfullt tåg till Norrköping med Lovisa, Olle och diverse andra Oslo-svennar.
Umgicks med mamma och pappa, åkte massa bil (hehe), träffade Tuss och hennes belgiska pojkvän Max som jag inte träffat på 1 år,
dansade på Karateklubben, träffade massor med gamla vänner, drack cider & fuldansade på Hugos..
och så firade vi påskafton hemma i Svärtinge med hela släkten. Jag och Jonkan fick agera påskharar och gömde ett dussin ägg i trädgården.
Dock var inte Olivia hemma den här gången, vilket sög ganska hårt i och med att hon alltid varit med varje år. 
Istället stod hon och slet EN dag av 6 på Mango Karl Johan... irri
Den här bilden tog jag för ca 3 timmar sedan vid fyren på Aker Brygge.
Hade precis legat i solen och haft the time of ma life med Martin i några timmar, vinkade av honom på perrongen,
så ringer Olivia och säger "kom till Aker Brygge, vi solar". Ja tänkte, hvorfor ikke? och tog trikken dit igen. 
Så sammanlagt kanske 5 timmar på Bryggan idag, hehe. vilken lyx.
Nu har vi just ätit perfekt mogen honungsmelon och spanska jordgubbar från marknaden på Brugata (SÅ JÄVLA GOTT).
Snart kommer Lovisa hem från sitt "nya" jobb på Tullins Café där hon kommer jobba helger framöver. Då ska vi äta thaimat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0