Det som har hänt

Ojojoj, mycket har hänt sedan sist.
Det var slutet av februaris bitande iskalla kyla och vi dansade hela natten på The Villa. 
Det var ett svettigt minne, där vi dansade oss alldeles matta inne i deep-tech rummet där alla trängdes under en enorm fläkt.
Låtsades att vi var på Berghain, pimplade alldeles för dyr öl och rullade hem nöjda och rusiga halv 5 på morgonen.
Jag såg ut såhär. Fick ett glansigt mörklila läppglans som skulle varit ett matt läppstift av min favorit-stammis på Asia Village.
Hon åker till her "fabulous home town New York every once in a while" och tar alltid med sig något till mig. 
Tyvärr tycker Jill väldigt mycket om Sake och det var lite därför hon spenderade alla sina kvällar med mig på Asia. </3 
Kjolen köpte jag på Monkis julesalg för 60 norska och chokern blev min standard accessoar. 
Några dagar efter var det Loppans och Tessis sista dag i Oslo...
Vi bjöd hem dem på finmiddag i lilla lägenheten på Bislett. Tittade på en bra film jag inte minns namnet på. 
och hängde på loftet för sista gången. Nu är dom i Sydamerika och lever loppan.
Loppan styrde upp en avskedsmiddag på Mona Lisa med Zara barneavdelning, där de på första sidan av menyn
skröt om att Chris Brown hade haft sitt "after party" på deras restaurang och att hans favorite dish var Hummer spaghetti. LOL
Alltså dessa brudar<3 much love. Nu har dock Cathrine, Loppan och Lene lämnat oss för nya äventyr :/
Den sista söndagen i Februari flyttade Kollektiv Räkan tillbaka till Norrköping/Stockholm
och jag, Lovisa & Olivia tog över deras underbara takvåning på Christian Kroghsgate mitt i city. 
Det kändes så jävla befriande och spännande att lämna vår 19-kvadratare på Dalsbergstien
och att äntligen få sova i ett rum där man kan stänga dörren om sig själv (!!!). 
Flyttkaoset var S J U K T, vi åkte 5 vändor med flyttlass via kollektivtrafiken St. Hanshaugen-Hausmannsgate.
Kånkade på klädställning, enorma resväskor och proppfulla Ikea-kassar med billigt porslin. 
I början av mars jobbade jag min allra sista dag på sushi restaurangen. 
Inget mer börja klockan 11, ta 21 bussen och kliva av på Riddervolds plass. 
Inga fler gratis-luncher med kilovis av sushi, röd thai curry och stekt ris. wäwä
Nej om jag ska vara ärlig är det det bästa beslutet jag tagit näst efter att flytta till större lägenhet i Oslo.
Jag hatade mitt jobb redan vid slutet av 2014 och hade då jobbat där i ett helt år. Hatade att jobba kvällspass
till klockan 23 en varm sommardag. Hatade att servera nonchalanta uppfnosiga Frognertanter och alkoholpåverkade stenrika gubbjävlar. 
Jag jobbade halvdag till klockan tre min sista dag på restaurangen och skulle ta 15:40 tåget till Stockholm.
Får ett samtal från min kollega att hon är sjuk och kan inte komma. varav min idiot till chef ringer mig 
och skriker "DU MÅ IKKE FORLATE RESTAURANT UBEMANNED, DU MÅ JOBBE TIL KL 17". 
Jag ba fuck u, var så jävla färdig med att slita för den där idioten utan att få något tillbaka. 
Ringde en av kockarna och fick honom att stå i kassan de sista timmarna, tog mitt pick och pack och drog. 
När jag sitter på tåget får jag ett sms från min chef som skriver "de två timmarna vi må hålla stängt kommer att dras från din lön -6000".
Jag börjar skratta hysteriskt på tåget och folk glor. JOBBA ALDRIG PÅ ASIA VILLAGE vad ni än gör. 
Tågresan var extremt lättande och på Stockholm central väntade Martin på mig med kalla och rosiga kinder. 
Överöstes med kyssar och komplimanger och fick känslan av att vara med i en klychig kärleksfilm med Matthew Mcconaughey. 
Väl i Stockholm låg jag mest och hånglade med Martin i hans och Simons trånga våningsäng.
Njöt av att inte ha någon stress och att vara med den jag älskar och som jag aldrig får vara med.
Upptäckte Södermanna i söderhallarnas vegetariska chevré wrap med honungsglace. ALLTSÅ MUMS!!
Sen hängde vi mycket med Simon och hans vän Isak som var på besök från Öland.
Vi blev hembjudna till Daniel på tacokväll som nyligen flyttat in i en drömmig lägenhet i Kristineberg. 
Träffade nya härliga, smarta och snygga flickor och pojkar som jag ser fram emot att få se mer av i framtiden.
Dagen efter satte jag klockan på 10:00 och tog pendeln med Martin Isak och Simon till centralen 
där jag sedan åkte vidare ensam till Skanstull och Clarion hotell där dessa pinglor väntade.
Stockholm bjöd på soligt vårväder och vi köpte lunch på Subway som vi förtärde uppe på våra lyxiga rum.
Denna hotellvisit var faktiskt min och Olivias försenade födelsedagspresent från Lovisa som varit planerad i veckor.
Love u Lojsan<3 Vi slappade i rummen lite väl länge tills det slog oss att vi behövde köpa alkohol för kvällen.
Strosade ner till systemet där vi bunkrade till Oslo och inför kvällens planer.
När vi kommer ut från bolaget, med fulla påsar, nöjda och glada tappar Sofie en av påsarna i backen och vinflaskan gick i kras.
Allt kändes allmänt bajsigt plötsligt, men så dyker en god dam upp från ingenstans och säger "lilla vän, ta med den tillbaka så får du en ny skaru se".
Olivia och Lovisa löper tillbaka,  kommer ut 10 minuter senare och gör segersgester med en ny flarra. TJOHO!
Efter många om och men bestämde vi oss för att skita i Game of thrones the exhibition och dess milslånga kö.
Vi gick på stan istället och sållade igenom varenda butik på Götgatan tills klockan blivit allt för mycket.
Sprang förbi ett thai gatukök på vägen hem och beställde sedan oliver och bläckfiskringar på hotellet som vi smaskade på innan utgången.
Hamnade kort därefter på Marie Laveau där den fantastiska klubben Femtastic höll till. 
Alltså otroligt grymma och duktiga kvinnor, så mycket kärlek och värme. Jag höll på att dö. 
Ett minus var att de bara spelade massa reaggeton och latinomusik som jag aldrig hört förut. Såg så himla peppande framträdanden annars.
Fick tårar i ögonen av alla känslor. Gick hem till hotellet kort innan klubben stängde och slocknade på vårt hotellrum i mjuka sänglakan.
Dagen efter var vi slitna och satte klockan på 10 på grund av frukostbuffé. 
Hävde i mig pannkakor, äggröra, melon, smörgåsar med leverpastej och goda ostar, alltså himmel.
Så tog vi våra proppade väskor, sade hejdå till Sofie och åkte till centralen. 
Det var vårvärme och en alldeles ypperlig kvinnodag tillsammans med dessa två fantastiska kvinnor (lol). 
Vi åt lunch från espresso house, pratade om framtiden och väntade på Martin utanför S:ta Clara kyrka. 
Jag bestämde mig för att flytta till Stockholm i augusti och var helt blessed av staden och vad den hade att erbjuda. 
När klockan blivit för mycket förflyttade vi oss till centralstationen och fångade det sista av solen 
innan Martin anlände från Spånga. Så tog vi tåget hem till Oslo och tog med oss Martin. 
Jag var i stort sätt arbetslös i en vecka (jobbade 12 timmar på Zara). Så vi hade massa tid till att fånga den norska vårsolen.
Gick långa promenader från Lökka till Majorstuen och Martin stackaren blev jättesjuk och fick feberfrossa.
Åt kycklingkebab i ett blåsigt Sofienbergsparken och drack starkt kaffe på Kaffebrenneriet. 
Så gick vi till Aker brygge med Olivia och Lovisa, satte oss på bryggan med kaffe och kaka. 
Pussades och var äckligt kära som vanligt. Förevigades i en töntig bild som jag gillar väldigt mycket. 
Martin ser så himla gosig och god ut, vill äta upp. 
Så åkte Martin tillbaka till Stockholm och jag blev ledsen i vanlig ordning.
Men det gjorde inte så mycket, för vi har ny lägenhet med stora fönster och högt i tak.
Oscar flyttade in och vi gick och långfikade med Philip på Lökka efter en fartfylld helg med mycket alkohol och dans. 
Jag fick jobb på barnehage och väntade på samtal från bemanningsföretaget jag jobbar för förgäves hela veckan.
Jobbade dubbelpass på Zara istället och ringde och bönade och bad om extra timmar. 
Men så poff fick jag jobb på 3 olika barnehagar inom löpet av en vecka.
Befann mig ena dagen i Lindeberg andra i Ullevål och sedan i Haugerud. Tycker verkligen om det här med att åka runt.
Dock väldigt jobbigt med nya barn, nya kolleger och nya regler varje dag. Hoppas att jag snart får ett längre uppdrag någonstans.
Kombinerar dock med Zara som alltid är mitt prio 1, vilket krockar lite när jag får de bästa och längsta uppdragen på Jobzone. 
Här har vi i alla fall en bild på en helvetisk dag på Karsltua barnehage en "vårdag" med snökaos i hela Oslo.
Vadade i snö till jobbet och får vara ute och göra snöänglar i lånad overall storlek XXL hela dagen. 
Tjänade dock 1500 den dagen, så ganska värt. 
ÅTERKOMMER MED MER INFO. PEACE & BLESSINGS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0