Jag ska till Frankrike.

För pyttelite mer än ett år sedan var jag i Frankrike med min franskagrupp. 
Vi reste till en mindre bergsby i regionen Lorraine. Remiremont hette det, och det var något av det vackraste jag sett.
En så otroligt bra resa på alla sätt och vis. Minns hur ensam jag kände mig när jag fick dela rum med fyra fransyskor
på ett internat med de strängaste reglerna. Hur de andra flickorna fick bo tillsammans och prata svenska med varandra om kvällarna.
Hur fantastiskt fint min fransyska Amélie bodde, mitt ute i skogen. och hur storslaget Nancy och Paris var. 
Nu är det så att jag kommer faktiskt att befinna mig i detta land om bara tre veckor. 
Min fina mormor fyller 70 och det ska firas på fransk mark i Paris. 
Jag ska se saker jag inte hann se sist och så ska jag äta så mycket fransk mat att jag spricker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0