Remiremont dag 3 & 4

På onsdagen gick vi mest omkring på internatet och tittade oss omkring.
Vi gick till musikrummet. Tuss var snygg som vanligt.
Maja och hennes fransyska Aurellie(stavning?)
Så gick vi ner till stan. Remiremont är så otroligt vackert och pittoreskt, omringat av berg. 
Vi gick och satte oss på närmsta fiket och drack coca cola. 
Torsdagsmiddag på internatet. Krämig pastasås med rödbetssallad, morötter och en pannacottaliknande efterrätt. mums!
Engelskalektion, där jag berättade om inlagd sill som de fick smaka. Så himla kul med allas reaktioner! 
Här visade fransoserna speciella föremål/livsmedel från Vosges med knakig (kanske var franska, venne) engelska. 
På fredagen bar det av mot bergen i La Bresse. Vi åkte uppför kringliga vägar längs med bergen och vandrade den resterade biten.
Titta så fint. Jag tror det var så att bergskedjan man ser längst bort är de Schweiziska alperna. 
Hela franskagänget. 
När vi kommit ner från berget gick vi i 30 minuter till en sjö som inte var särskilt märkvärdig.
Det var lite kul eftersom fransoserna inte trodde att vi hade någon snö i Sverige. 
Vi avslutade dagen på den lokala godisfabriken, La confiserie Bressaude. Här tillverkar man bl.a. björnbärskarameller.
Jag och Amèlie åkte hem till hennes familj i Val D'Ajol som ligger mitt ute i skogen. Här är hennes mamma och syster.
De har en katt som heter Mouche. Fluga på franska, eftersom hon gillar att jaga dem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0