Nyårslistan.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Jag tog körkort. På första försöket! Den bästaste julklappen till mig själv.

Åkte till Frankrike. Prövade snus (gött). några saker som jag inte vill nämna här:P

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej.

Dog någon som stod dig nära?

Inga som direkt stod mig nära, men det var på tok för många i min ålder som valde att inte vilja leva längre. 

Vilka länder besökte du?

Startade året med en språkresa till norra Frankrike. Min fina franskagrupp tog flyget till Paris i Mars 

och åkte tåg till Remiremont där vi fick hänga med ett par fransoser på deras internatskola i två veckor.

Bodde ensam i ett rum tillsammans med fyra fransyskor som gick och lade sig 10 på kvällen. 

På internatet fanns det speciella duschtider och toaletterna hade inga sitsar?? Tyckte synd om flickorna.

Upplevde den franska kulturen på riktigt och fick även bo i ett fräsigt trähus mitt ute i de franska skogarna.

Besökte Nancy över en dag, besökte museum och världens coolaste gubbe som lyssnade på The Doors och älskade Edie Sedgwick.

Avslutade resan i Paris där vi bodde på ett litet hotel i Montmartre. Gick promenader, åt god mat och tittade på fina fransmän.

Jag, Lovisa och Tilda åkte till London i våras. Sov på ett skabbigt hotel med världens minsta toalett.

Hälsade på hos Pontus i Canonbury, hängde i våriga och gröna parker, var bakis i Hyde Park, dansade 

till sex på morgonen på en av Londons största klubbar. Hånglade med snygg Daniel Radcliffe-look alike

och drack billiga drinkar på Catch. Bästa i år typ.

Så åkte jag, Olivia, Tilda och Lovisa ner till Kroatien i somras efter studenten.

Badade, solade, latade oss, dansade på beach club och drack superbilliga drinkar i stort sätt varje dag. livet <3

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

De sista halvåret var så mycket dystrare och tråkigare än det första. Vill att hela år 2014 ska vara bra.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

14/6 När jag sprang ut från Kunskapsgymnasiets blå portar i tårar. Tog studenten med mina finaste vänner.

17/12 Då jag livrädd parkerade på trafikverkets parkering, väntade och fick höra "det här är ju klart godkänt Carolina" <3

25/5 Kunskapsgymnasiets årliga studentbal.

Eller hela Emmabodafestivalen 2013. åh, det var så himla bra <3

Vad var din största framgång 2013?

Att jag lät mig påverkas av det bästa som finns, feminismen. 

Att jag tog studenten och gick ur trean med högsta betyg i alla ämnen. 

Att jag tog mitt efterlängtade körkort.

Att jag fick mitt första riktiga jobb.

Största misstaget?

Att jag inte vågade göra något större efter gymnasiet. Typ åka till Frankrike och plugga språket...

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mina fantastiska vänner. Speciellt Lovisa babe såklart. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

Kiss you - One Direction Början på år 2013, One Direction släpper sitt andra album Take me home och jag blir kär.

Hårdlyssnade på denna i månader tills jag nästan tröttnade på den i somras.   

Free your mind - Cut Copy Fy helvete så jävla catchy och asbra. Älskar Cut Copy. Släpptes i höstas och jag blev fast.

Under your spell - Desire Såg Drive i slutet av 2012 och tyckte både filmen och musiken var magisk. 

Lost/ Thinkin bout you - Frank Ocean Alltså, Frank. Vilken kille. Såg honom på Bråvalla i somras och överöstes med kärlek. Vilken röst!

Eyes be closed (lovelock remix) - Washed Out Jag älskar ju Washed Out och har gjort det sedan 2011.

Så hittade jag denna på en singelplatta för Eyes be closed och ba "SÅ JÄVLA BRA!!!!" 

Sympathy for the Devil - The Rolling Stones Mick Jagger <3 genialiskt.

Rella - Odd Future pissig, hyper-sarkastisk text och Tyler the creator<3 :P 

Latch / Help me lose my mind - Disclosure Det bästa inom elektronisk/house musik just nu. ALLTSÅ LYSSNA BARRE, dör lite.

Till sist: Jump around - House of Pain Dansar hela natten till denna. 

När jag tänker efter lite så ska faktiskt ALLA One Direction låtar stå med här. 2013 = mitt 1D år <33

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. Första halvåret var jag absolut gladare, det sista absolut ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Fotat. Seriöst, mina månads-mappar innehåller typ 10 bilder var. Har ingen bra kamera helt enkelt.

Sen hade jag väl kunnat röra lite mer på mig.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Kollat på alla dessa underbara serier som stulit halva dagar.

Favoritprogram på TV?

Grey's Anatomy Alla gånger. Längtar till varje onsdagskväll. 

Breaking Bad DÖR på den här serien, hur kan man göra något så genialiskt?? Jesse Pinkman <3

Pretty Little Liars Tonårsserie som jag fastnade för i våras. Har sett alla säsonger och väntar nu spänt på nummer 5.

Sex and the City Varje dag = två avsnitt. Viktigt för min själ <3 Samantha & Miranda är mina favoriter.

Paradise Hotel HAHA! den mest underhållande realityserien som någonsin skapats! Sitter som klistrad 22:00 mån-tors.

Blev du kär i år?

Nej tyvärr blev jag inte det. Fast det har varit så himla skönt om jag ska vara ärlig. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Jag blev nitton år gammal. En ganska tråkig ålder må jag säga, då inget speciellt händer.

Jag fyller ju år på höstlovet nära inpå Halloween och Alla helgona, extra mysigt. 

Kommer i alla fall ihåg att Lou Reed dog dagen innan <3 och att jag gav Olivia hans CD Transformer.

Så jobbade jag kväll på cafét två dagar senare blev vi upphämtade av Lovisa som hade fixat med pizza (hawaii vit sås<3)

och massa chips och läsk. Så himla bra present. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Fler utlandsresor. Fina pojkar. Skoja, nej men lite så. 

Bästa boken du läste i år?

Läste fan inte ett skit i år. Bara körkortsboken. Eller jo, The Catcher in the Rye. asbra.

Vad fick dig att må bra?

Skolan. Kunskapsgymnasiet och alla underbara lärare & elever. 

Mina vänner såklart.

Min otroligt peppande körlärare Annika på Helens.

Vem saknade du?.

Jag har saknat ganska många människor under det senaste halvåret. 

Många har flyttat ifrån Norrköping till andra städer, till andra länder.

 
Vilken kändis var du mest sugen på?
För många... Men allra mest Harry Styles. Alltså lockigt hår, vackra ögon, Jagger-mun, brittisk, tighta jeans
och världens gulligaste.

Bästa köpet?

Biljetten till Emmabodafestivalen, London och Kroatien.

och så givetvis biljetten till One Direction - Where we are tour 2014.

De bästa nya människorna du träffade?

Träffade många härliga människor under 2013.

En bunt Oslo-ungdomar som jag förhoppningsvis kommer att spendera de närmsta sju månaderna med t.ex.

ett litet collage av fyra trevliga partaj får avsluta detta "år av synder" som vi förutspådde att 2013 skulle innebära under nyårsafton 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0