4 för mig, emotionella filmer.

Mulan
Okej. Det här har alltid varit min absoluta favoritfilm av Disney.
Den 36:e Disneyklassikern och en av få som faktiskt lyfter fram kvinnans styrka, kraft och mod.
Hela historien är baserad på en kinesisk legend, bara det krossar de andra putti-nuttiga "prinsessa-möter-tapper-prins-klassikerna". 
Den här scenen är den en av de mest känsloladdade inom Disney (tycker jag), gråter så fort jag ser den.
och vem kunde inte hela texten till denna?:
The Lord of the Rings
När hela Sagan om ringen-trilogin hade kommit ut fick vi äntligen lov att se hela filmerna utan att blunda
när orcherna var med i bild (typ genom halva filmerna). Jag minns att vi var så himla små fortfarande och hade 
precis börjat fyran i mellanstadiet på Svärtingehus. Jag Josefine och Olivia såg "The Return of the King" på bio när den kom ut där strax innan jul 2003. 
Vi var nog de yngsta i hela biosalongen och skrattade så vi nästan kissade på oss när Aragorn sjöng efter kröningen..
Jag blev så himla kär i Frodo då, jobbigt att vara kär i en fiktiv person :P (är det fortfarande). 
ALLTSÅ SLUTET PÅ DEN SISTA FILMEN, DRÄNKER MIG I TÅRAR. MAN BA NEJ FRODO, DON'T GO, DON'T LEAVE SAM, MERRY OCH PIPPIN. <333 och så lyssnar man på May it be med Enya och gråter lite mer.
Den här trilogin delar första plats med Harry Potter-serien om mina absolut bästa filmer. Magiskt
alltså, när Boromir dör eller när Frodo bestämmer sig för att ta ringen till Mordor all by himself...
Harry Potter and the Deathly Hallows
Jag grät genom hela den sista filmen. Jag skojar inte. Jag såg filmen den allra sista visningsdagen på bio bara för att
jag inte ville att det skulle ta slut. Alltså, slutet på något man vuxit upp med, blir ju tårögd av bara tanken.
Kommer ni ihåg när man längtade ihjäl sig till att nästa film skulle komma ut? ååh, nu kan man inte göra det längre.
wäwä. Den sista filmen är så himla sorglig rakt igenom, alla bara dör hela tiden. 
"We always knew we were coming back, this time we knew we weren't." :((
Kolla va liten <3
Titanic
Vad kan jag säga. När jag såg Titanic för första gången var jag väldigt liten. 
och jag fick egentligen inte se den för jag var väl bara 10 år gammal.
Vi hade haft filmen på VHS så länge jag kunde minnas. Om du inte gråter till Titanic måste det vara något fel på dig.
Förlåt men ärligt talat. DEN ABSOLUT SORGLIGASTE FILMEN I HELA UNIVERSUM. 
Har nog sett den över 100 gånger och varje gång är den lika jävla bra och lika förjävla ledsen.
och jag har varit lika jävla förälskad i DiCaprio sedan dess.
Alltså scenen när Cal ba "Where are you going? To him? To be a whore to a gutter rat?
och Rose ba "I'd rather be his whore than youre wife" S N A P
Den här scenen är den jobbigaste och finaste inom filmhistorien, dör lite.
<3333333333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0