Camus, Sorokin och NKPGstyle på Arbetets.

Just nu läser jag tre böcker samtidigt. Läser Främlingen av Albert Camus på franska, en redig jävla utmaning! 
och så började jag läsa Vladimir Sorokins I det heliga Rysslands tjänst. En dystopisk skildring av Rysslands framtid 
som åter blivit ett självhärskardöme som isolerat sig från västvärlden genom en gigantisk mur. Riktigt grov och vågad.
Främligen är fantastisk, men allra bäst på franska såklart. Handlar om Meursault som av slumpen dödar en arab. 
För dig som kan tyckas intresseras av existentialism och typ nihilism. Väldigt mycket "livet är meningslöst" & "bryr mig inte".
I fredags mötte jag och Lovisa upp Emmy, Filip, Olivia och Oscar för att se Call Girl på bio, så himla värd film. 
Bästa Dagmar Glans, ni måste se den! Vi avslutade kvällen på Broadway med en varsin öl. 
På lördagen åkte jag hem till Lovisa och hade lite tv-maraton, med våra favvofilmer Harry P & Eurotrip (Dom blir aldrig tråkiga).
Vi bestämde oss för att göra någonting bra av söndagen och åkte till Norrköping för att kika in lite på Arbetets museum
och NKPGstyle. Jag köpte en grön kortärmad polo för en tia, så himla värt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0