90-talister i identitetskris

Jag tycker inte om när folk försöker spela duktiga, vara PK:s , rätta mig i tal och skrift.
Är du min svenskalärare så varsågod. Om inte, kan du ta och lämna mig ifred.

Extremt spännande med subkulturer för övrigt, hipsterkulturen. kanske inte ska skriva om den
då det säkerligen kommer dyka upp en massa kommentarer av olika slag. Bilden är till er, bajskorvar
Gillar hur klassamhället har blivit starkare igen, eller gör jag det, a fan det gör jag.
Hur folk placerar en i ett fack av bara åsynen. Har man fjällrävenväska, vintagekläder och lyssnar på
poprock är man plötsligt en såndär "estetjävel". Lyssnar man på Akon och Pitbull, färgar håret
vitt och klär sig i utmanande kläder tillhör man plötsligt fjortisvärvan.
Har man piké från Ralph Lauren tillsammans med ett par svindyra loafers som man
egentligen inte alls har råd med(bor oftast ute på vischan med bondeföräldrar eller i snobbhus i Lindö),
lyssnar på Avicci och Swedish House Maffia så vips, då tillhör man överklassen.
Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka bajskorvar är bilden till? De som vill vara PK eller till Hipsters? Du verkar upprörd. Det är bra att kämpa för något sålänge det inte påverkar ens mående negativt.

Man ska inte ödsla all sin energi på tradiga människor som delar in andra människor i fack.



Fast det gör ju alla för att det är bekvämt. Sen kan man välja att ignorera och strunta i vem som tillhör vilket fack och utgå från personlighet.



Haha jag känner mig som en fet hycklare, men tanken är god.

Här känner jag att folk inte lila ofta dömmer en för klädsel och utseende. Det är nice, även om klasskillnaderna här är betydligt större.



Jag tror inte jag hade nägon poäng med min kommentar, ville bara skriva något. Låt inte Norrpan ta död på dig/er. Hej hopp

2012-04-04 @ 18:45:58
Postat av: Anonym

Och viktigast är att : Må bra.

2012-04-04 @ 18:47:27
Postat av: carolina

bilden är ämnad för just dessa människor som placerar oskyldiga individjävlar i fack.

2012-04-04 @ 19:53:25
Postat av: Fredrik

Hata underklassen!

2012-04-04 @ 20:42:37
Postat av: Josefine

Det heter svensklärare...

Du behöver inte oroa dig; du har fjällräven osv, men du placeras inte i ett estet-fack för det... verkligen inte. Inte ens i närheten. Usch

2012-04-04 @ 20:59:40
Postat av: Josefine

Okej, fick dåligt samvete direkt när jag såg vad jag skrivit. "Usch", varför skrev jag så... förlåt. Men det är bara ett exempel på att människor inte placeras in i fack även fast de har liknande stil som t.ex esteter. :) haha menade inget illa! Vad hemskt det såg ut... Läste inte igenom!

2012-04-04 @ 21:01:32
Postat av: Anonym

Josefine Språkpolis

2012-04-04 @ 22:33:51
Postat av: Josefine

Haha, ja, ingenting jag skäms över direkt. Så tack för komplimangen!

2012-04-04 @ 22:59:39
Postat av: Vickan

Bra skrivet Carolina! Puss på dig

2012-04-05 @ 00:06:15
Postat av: Anonym

Ja språkpolis är sannerligen en fin komplimang, vad vore bloggvärlden utan någon som kom och rättade stavningsfel som ingen bryr sig om?



Och att dömma andra är ju egentligen bara ett sätt att hävda sig själv, är man trygg i vem man är och nöjd med det så låter man oftast bli att kommentera på andra eftersom det allt som oftast bara är totalt onödigt. Det kommer antagligen varken ändra den som "är fel", den som ser fel eller någonting annat i världen att man kommenterar/dömmer/rättar vid tillfällen när man lika gärna kan låta bli. Så ja, det jag ville säga kära Carolina, är att du i mina ögon inte är en "estetjävel" utan en bra jävel som kan låta bli att göra sammaa sak själv. Puss på dig



P.S. För den som läser det här som kan känna igen sig i att ni är bättre än andra, varsågoda att googla på Dunner Kruger-effekten.

2012-04-06 @ 12:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0