Lite om mitt år tjugohundraelva

Fem händelser som varit bra det här året
1. När jag, Lovisa, Olivia, Tilda, Jonna och Nils köade en hel dag utanför Flygeln för att se Håkan på hans vårturné den 16 April. Allt var så himla bra, trots det blåsiga, busiga och lagom kalla  vårvädret. Håkan var magisk.
2. När jag, Lovisa och Olivia åkte ner till Kroatien några dagar efter sommaravslutningen. Det var nog årets höjdpunkt. Vi stannade kvar i 3 veckor och hade inte tråkigt en sekund. Utekvällar, komma hem tidigt på morgonen, göra en massa dumheter, ta taxi till badstränder. Äta grönpasta med scampi och parmesan. mmm.
3. EMMABODAFESTIVALEN 2011. min första festival, bland det bästa jag gjort. träffade så mycket härligt folk, dansade stup i kvarten, åt Ahlgrens pizza slicar och langos i massor. Grät till Moto Boy, såg camp Jerusalem rasera, blev dyngsur och levde loppan. underbart.
4. Veckan i lägenheten med Lovisa, Tilda och Olivia. Det var så härligt, så himla bra avslut på sommarlovet. och för att inte glömma alla fina kvällar i Kärleksparken.5. Stockholmshelgen i början av September hos Sofie med Lovisa och Olivia. När vi frös utanför entrén till Gröna Lund i timmar den 9/9  för att se Håkan igen. Explodera batteria!, känn ingen sorg för mig Göteborg, lyckorus och konfettiregn överallt.Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att få reda på saker i efterhand som fick mig att ångra i stort sätt hela sommaren 2010.
2. Alla de gånger jag fick underkänt på matteproven.
3. När jag tappade min mobil och var tvungen att låna farmors gamla Z530i ena halvåret.
4. De gånger man haft lite för kul och gått över gränsen.
5. Alla de gånger jag oroat mig över sjukdomar jag aldrig haft, alla gånger jag testat mig för sjukdomar som aldrig funnits där.
Vad har du lärt dig i år?
Att bara vara sig själv. Att inte låta någon annan styra över en, tänka mer självständigt då går allt bättre ska du se.

Blev året som du har tänkt dig?
Jag hade verkligen inte tänkt mig att året skulle bli såhär otroligt bra. Över mina förväntningar, verkligen.

Vilka kläder har du använt mest?
Oj, den var svår. Jag använde nog mest klänningar med vippig kjol, eller ärmlösa skjortor med krage. Min svarta cardigan med rundad krage och rosetter i håret. 

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Mina favoritlåtar 2011 var:
Yelle - Ce jeu
Beirut - Postcards from Italy
Håkan Hellström - Bara dårar rusar in
The Cure - Push
Billie the vision & the dancers - Nightmares

The Vaccines - All in white

The Drums - ungefär alla deras låtar

Friendly Fires - Hawaiian air/blue cassette

Moto Boy - Beat Heart

The Strokes - Games

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

Jag har kollat på extremt många filmer. Mycket franskt, mycket musik och himla mycket serier. The Nanny varje morgon tills jag nu har tröttnat på det för repriserna har gått om 10 gånger. Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Halv åtta hos mig, Misfits, 7th heaven, Off the map. Sen så har jag kollat så himla mycket på VH1, ni vet musikkanalen.

Vilka människor har du hängt mest med i år?
Lovisa och Tilda helt klart. Sanna & Therese, Nils & Måns.


Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Himla många fina människor. Som Tuss & Emmy  till exempel.

Vad är det vackraste du fått i år?
hm, där fick jag mig en tankeställare. Jag har inte fått så värst mycket betydelsefullt. Må vara det handvirkade överkastet mormor gav mig i 17-årspresent.


Vad är det bästa du har läst?

Just Kids av Patti Smith, eller kanske Pamela des Barres självbiografi "jag är med bandet". Singoalla av Viktor Rydberg var även den magisk.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte på Festival för första gången. Färgade håret mörkt (om det gills). Såg Håkan Hellström. kommer inte på mer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, vi är nog lite för unga för sådant.

Bästa köpet?
Min Blå draperade kjol från H&M, min jacka från Erikshjälpen. Min The XX vinylen, om det nu inte var i slutet av 2010.


Vad spenderade du mest pengar på?

Sommarlovet. gud ja.

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag har nog hunnit med allt möjligt i år. Eftersom jag inte är 18 ännu så har ju åldern hindrat mig från en massor av saker. Jag hade verkligen jätte gärna velat se Friendly Fires och The Vaccines på Debaser.

Favoritvideo i år?

Den här

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Det var tre månader sedan. Jag fyllde 17 år och firades hemma hos Lovisa av henne & Tilda, jag och syster min blev bjudna på tre rätters, så himla fint. Självklart blev det födelsedagskalas, en för släkt och en för vänner här hemma i Svärtinge. Jag fick bl.a. en biljett till Emmabodafestivalen 2012 och en vinröd Fjällräven kånken.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Stil. ehm, jag vet inte riktigt. typ kjolar, klänningar, blommigt, blått/vitt och prickar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0