OM KUNSKAPSGYMNASIET

Anonym om Hur jag fixar mitt hår:
Jag har en fråga bara, eftersom du går på kunskap. Har hört att man måste planera sin vecka själv om hur man ska fördela dagarna och vad man ska plugga osv. Är det svårt? Blir det lätt att man halkar efter? & finns det natur på kunskap?
jag ska berätta för dig, väljer man kunskapsgymnasiet måste man verkligen tänka efter, är jag bra på att ta eget ansvar? kommer jag klara av det här? förträng inte det som eleverna på kunskap säger till er.. jag var fast besluten om att gå där redan efter gymnasiemässan förra året. Även fast eleverna skrev "pluggskola" eller "börja inte här, de suger" jag ville ge det en chans, men blev också jävligt osäker när jag väl skulle börja. Osäkerheten var som bortblåst första dagen och jag kände verkligen att jag kommit rätt, det var sjukt bra i början. men redan efter några veckor fick vi extremt mycket plugg i alla ämnen, prov, inlämningar, läsa ut böcker osv. Men man kommer sakta men säkert in i själva processen, ge det bara lite tid så blir det bra. Du väljer inte hur ditt schema ska se ut men du väljer själv om du ska ta plugget på allvar och gå på alla WS, plugga när du har möjlighet för det. Man halkar efter, ja det gör man. Dom har sk "deadlines" på när man ska lämna in sina uppgifter senast, men de gör inte ett skit om man lämnar in några dagar efter. dom brukar inte bry sig, eller det beror helt på vilken lärare du har med att göra. Svar: JA natur finns på kunskap.

här i "stora arenan" spenderar vi mest tid i veckan, tre timmarslektion på tisdagar med TEMA. soft ändå.

När vi har WS eller håltimmar sitter vi för det mesta på EH och fikar/pluggar, går lika bra och är dessutom mysigare!

man kan liksom vara överallt och plugga, jag tycker om att skolan ligger centralt så man kan sitta lite var som.
Välj kunskap om du vill ha en bra högskoleförberedande utbildning, kunskaps samhällslinje är den bästa i hela NKPG, bevisat! även om det är sjukligt mycket plugg lönar det sig, så brukar jag tänka iallafall!


Kommentarer
Postat av: nisse

stämmer ju inte alls carro! haha Hagagymnaiset blev utvalt till norrköpings bästa gymnaise 2009 :D

2010-11-18 @ 09:12:12
Postat av: ♫♪ Sandra T

verkar som en bra skola (:

2010-11-18 @ 15:40:27
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: Kajsa - En Feskardotter i mode

Gooa bilder, gillar din hårfärg grymt mycket! :)

Va görs ?=)

2010-11-18 @ 19:52:04
URL: http://kajsafashionmagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0